  • 1. Data: 2014-01-28 00:30:49
    Temat: Re: Chcą nas w dupę j.... :/ (crosspost)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Crosspost, powód niżej (przy BTW).
    On Mon, 27 Jan 2014, jerzu wrote:

> [...]
    50 było 90 albo na 90 160 to będzie to ostatnia wyplata tego pracownika w firmie.

    > A jakaś podstawa prawna?

    Dobrowolna zgoda.

    > Bo KP tego nie przewiduje.

    Ale poniesienie kosztów "zażądania sądowego" się nie opłaci.

    BTW: mi wychodzi, że jak firma nie zażąda, skarb państwa będzie miał
    z tego jeszcze bonus.
    Dobrze się dyskusja komponuje z aktualnym wątkiem na .podatki, więc
    dorzucę ;)
    Jak firma nie zażąda od pracownika zwrotu kwoty za mandat, to w sposób
    oczywisty pracownik ma "przychód z nieodpłatnego świadczenia".
    I podatek do zapłaty.
    Oczywiście wydatek na mandat w firmie nie jest kosztem, lecz idzie
    z pieniędzy już opodatkowanych, efektywnie wychodzi "+19%", podatek
    od pracownika-sprawcy jest na czysto podwójnym opodatkowaniem.

    Pamiętacie oskarżenie "karne" za przyznanie się do winy, w którym
    właściciel przyjął mandat za nie swoje wykroczenie (na zdjęciu był
    ewidentnie kto inny)?
    No to teraz będzie inaczej.
    Mandat dla sprawcy, ale skarbowy - za niewykazanie przychodu
    z nieodpłatnego świadczenia na PIT :>
    (oczywiście zakładając, że sprawa wyjdzie, z dowodami)

    pzdr, Gotfryd