  • 1. Data: 2014-01-21 22:52:53
    Temat: Rząd chce opodatkować szybki internet
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    "Za internet możemy zapłacić więcej, jeżeli Ministerstwo Finansów uzna
    kable światłowodowe za budowlę. Taki scenariusz jest bardzo prawdopodobny."

    Rozumiem, czemu Tusek tak obiecuje, ze szybki internet bedzie w kazdym
    domostwie...

    "Szybki internet, to kable światłowodowe ułożone w studzienkach. Sprawa
    z tej perspektywy wygląda dość banalnie, jest kabel to i jest transfer,
    internet może działać. Ale gdy do gry wchodzi zmiana regulacji prawnych,
    nic już proste nie jest. Zasadniczym problemem jest to, czy wspomniane
    wcześniej kable nie są przypadkiem budowlą. Jeżeli są, to podatek taki
    jak od nieruchomości jest przecież uzasadniony."

    "Dodatkowe opodatkowanie stoi w sprzeczności z Europejską Agendą Cyfrową
    i rządowymi planami budowy szerokopasmowego internetu. Jednak co z tego,
    jeżeli w grę wchodzi nawet 400 mln zł wpływów do budżetów samorządów z
    tytułu nowego podatku."

    http://biznes.onet.pl/rzad-chce-opodatkowac-szybki-i
    nternet,18554,5599501,1,news-detal

    Na dobra sprawe... doniczki ogrodowe tez mozna uznac za budowle...

    HHustawke na drzewie - czemu nie potraktowac jako budowla.

    Mam jeszcze pare pomyslow, ale nie wymienie.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 2. Data: 2014-01-21 23:35:43
    Temat: Re: Rząd chce opodatkować szybki internet
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

> [...]

    > jest to, czy wspomniane wcześniej kable nie są przypadkiem budowlą.
    > Jeżeli są, to podatek taki jak od nieruchomości jest przecież

    Brednie. Te kable _są_ budowlą i MF nie ma nic do gadania. Sprawę
    reguluje Prawo Budowlane, które wylicza co jest budowlą i są tam m.in.
    sieci techniczne i sieci uzbrojenia terenu.

    > "Dodatkowe opodatkowanie stoi w sprzeczności z Europejską Agendą
    > Cyfrową i rządowymi planami budowy szerokopasmowego internetu.

    Ta, a akcyza i vat na prąd i gaz stoją w sprzeczności z
    elektryfikacją i gazyfikacją?

    > Na dobra sprawe... doniczki ogrodowe tez mozna uznac za budowle...

    To są obiekty małej architektury.

    > Mam jeszcze pare pomyslow, ale nie wymienie.

    Zamiast tego łykniesz z portali kolejną garść bzdur i puścisz je w
    obieg jako mega-hiper sensacje.

  • 3. Data: 2014-01-21 23:45:09
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 23:35, Nemo wrote:
> [...]
    > reguluje Prawo Budowlane, które wylicza co jest budowlą i są tam m.in.
    > sieci techniczne i sieci uzbrojenia terenu.

    Kable budowla? Moze jednak kanaly i studzienki sa budowla. Bo kabel to
    kabel. Kura to kura. Cegla to cegla. A biale jest biale.

    > Ta, a akcyza i vat na prąd i gaz stoją w sprzeczności z elektryfikacją
    > i gazyfikacją?

    Widac nie.

    > To są obiekty małej architektury.

    Studzienka telekomunikacyjna tez jest mala.

    Doniczka moze miec nawet poltora metra.

    > Zamiast tego łykniesz z portali kolejną garść bzdur i puścisz je w obieg
    > jako mega-hiper sensacje.

    Na pewno cos puszcze ;p

  • 4. Data: 2014-01-21 23:53:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 21 Jan 2014 23:45:09 +0100 osobnik zwany hikikomorisan
    napisał:

    > Kable budowla?

    twierdzisz, że np. energetyczna linia napowietrzna nie jest budowlą? A to
    tylko kabel.

    sprawdź przepisy zanim znowu zrobisz z siebie durnia

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2014-01-21 23:55:43
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2014-01-21 23:45, hikikomorisan pisze:

> [...]
    > kabel. Kura to kura. Cegla to cegla. A biale jest biale.

    > Widac nie.

    > Studzienka telekomunikacyjna tez jest mala.

    Bylebyś nie popuścił...

    --
    RomanS
    ___________________

  • 6. Data: 2014-01-21 23:59:09
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 23:55, Roman Stachowiak wrote:

    > Bylebyś nie popuścił...

    wole popuscic niz ciac cytaty jak ty

  • 7. Data: 2014-01-22 00:00:10
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 23:53, masti wrote:

    > twierdzisz, że np. energetyczna linia napowietrzna nie jest budowlą? A to
    > tylko kabel.

    nic takiego nie twierdze.

    > sprawdź przepisy zanim znowu zrobisz z siebie durnia

    przeciez to ty twierdzisz że np. energetyczna linia napowietrzna nie
    jest budowlą

  • 8. Data: 2014-01-22 00:07:19
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Kable budowla? Moze jednak kanaly i studzienki sa budowla. Bo kabel to
    > kabel. Kura to kura. Cegla to cegla. A biale jest biale.

    Kabel to kabel, ale i tak musisz mieć pozwolenie na budowę aby go
    położyć. Na rurę gazową też.

    > Widac nie.

    > Studzienka telekomunikacyjna tez jest mala.

    Ale nie jest obiektem małej architektury.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2014-01-22 00:09:23
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 00:07, Mario wrote:

    > Kabel to kabel, ale i tak musisz mieć pozwolenie na budowę aby go
    > położyć. Na rurę gazową też.

    Klade kabel, mam pozwolenie, buduje studzenki i kanaly.

    Chce polozyc drigi kabel ta sama trasa.

    Czy to nowa budowla?

    I teraz pytanie - jak uznaja kabel za budowle. to trzy kable obok siebie
    to beda liczone za trzy budowle?

  • 10. Data: 2014-01-22 00:18:22
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-01-22 00:09, hikikomorisan pisze:

> [...]
    >
    > Czy to nowa budowla?
    >

    > I teraz pytanie - jak uznaja kabel za budowle. to trzy kable obok siebie

    Spodziewałbym się raczej, że opodatkowanym obiektem budowlanym będzie
    kanał kablowy (wraz z kablami). Wtedy dokładając do czyjegoś kanału swój
    kabel musiałbyś płacić podatek w jakiejś proporcji. Ale trzeba by
    zobaczyć jak sądy to interpretowały bo sprawa nie jest nowa. No i
    dotyczy podmiotów dostarczających media a nie wprost ciebie czy mnie.
    Jeśli chodzi o kabel w ziemi, to pewnie też by się dało określić jaka
    jest szerokość obszaru chronionego w sąsiedztwie kabla i wyliczyć z tego
    powierzchnię nieruchomości :)

    --
    pozdrawiam
    MD