eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony › Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony
  • Data: 2004-11-11 22:32:36
    Temat: Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Nov 2004, cef wrote:

    > + Artur M wrote:
    > + > > Zawsze możesz kupić na siebie i próbować
    > + > > amortyzować w firmie żony jako współwłasność,
    > + > > a koszty eksploatacji wrzucić np wg kilometrówki
    > + >
    > + > Współwłasność oznacza, że maksymalnie żona odliczy 50%
    > + > wartości amortyzacji?
    > +
    > + Zapewne tak.

    ...zapewne nie, no chyba że zakładałeś iż samochód jest drogi
    i przekracza dwukrotnie próg odliczania amortyzacji w KUP :)
    (ile tam jest ?... nie pamiętam).
    Dla współwłasności małżeńskiej jest wyjątek w wyjątku jeśli
    małżonek nie prowadzi DG :) i wygląda tak:
    +++
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności
    tego składnika majątku;
    zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku stanowiących
    wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystują
    składnik majątku w działalności gospodarczej prowadzonej odrębnie.
    ---

    > + Nie rozumiem dlaczego auta nie może kupić żona.
    > + (jakkolwiek tzn na firmę, czy prywatnie)

    Dywagacja luzem: "na firmę" są gorsze warunki a "osobiście"
    to on ma lepszy układ ("klient 15 lat z dużą pensją, a wie
    Pan te biznesmany to niepewne dochody mają") w banku... ? :)

    > + > A to oznacza, że nie możesz zaoferować leasingu,
    > + > kredytu, gwarancji, serwisu itp.
    > +
    > + To tego nie oznacza.
    > + Mogę Ci zaoferować dzierżawę, zakup w kredycie,
    > + gwarancję, serwis.

    Korzystając z okazji: czy leasing też ? :)
    Kiedyś sobie luzem przemyśliwałem czy jest jakieś
    ograniczenie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)