eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem? › Re: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem
  • Data: 2007-12-04 08:16:40
    Temat: Re: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 4 Dec 2007 09:00:43 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No ale w .10 wymaga się policzenia podatku od wartości nabycia.
    > Czyli jak ktoś podaruje używanego kompa, wartego 7 lat temu 5000 zł
    > a który dziś na allegro "chodzi" po 400 zł, to ma odprowadzić ~900 zł
    > podatku i tyle.

    IMO nie! :)
    W 10 mamy tak:
    W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust.
    2, podstawą opodatkowania jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy
    nie ma ceny nabycia, koszt wytworzenia, *określone w momencie dostawy tych
    towarów*, z zastrzeżeniem ust. 10a

    zobacz - w momenie dostawy, nie nabycia.
    Stąd moja niepewność.
    Ciągle mnie nie przekonałeś. Zrób to proszę, jeśli nie mam racji, bo
    normalnie mnie to niepokoi...

    > Ustawa? - tak!
    (ja bardziej - wierz mi)
    ;)