    Date: Wed, 23 Feb 2011 23:21:21 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chiny nie mają biurokracji?

    (23.02.2011 22:29), Liwiusz wrote:
> [...]
    [...]
    > I to jest powód, zamiast dostosować warunki gwarancji, aby utrzymywać
    > tez niewydolny system skarbowy? Czego to ludzie nie wymyślą, aby bronić
    > status quo :)

    Oj Liwiuszu, coś ci gorąca niechęć do naszego systemu skarbowego
    (którego wszakże ja też nie kocham) przyćmiewa zdolność do krytycznego
    spojrzenia na rewelacje opisane w artykule.

    Przecież biurokracji jest tyle samo, u nas dokumentem gwarancyjnym jest
    faktura/paragon (jak żyję jeszcze mnie nikt o kartę gwarancyjną nie
    pytał), u nich jest coś (nie wiem, pewnie karta gwarancyjna czy jakiś
    inny dokument). Tak samo musisz coś wypisać/wystawić. Tyle że u nich
    dochodzą jakieś durne zdrapki :).

    A może urzędników "stałych" jest mniej (chociaż mocno w to wątpię, może
    chodzi o to że zdrapki obsługuje jeden pokój w ich urzędzie), ale za to
    ilu musi być "lotnych" do kontroli nielegalnego obrotu zdrapkami? Nie
    wiem jak ty, ale ja nie mam wątpliwości że taki obrót istnieje.

    No i nie wierzę też, że ichniejszy system skarbowy nie ma ludzi
    oddelegowanych do walki z procederem "1000 juanów normalnie, 1200 ze
    zdrapką" :).

    p. m.