  • 1. Data: 2002-02-27 15:35:15
    Temat: Ciężarowy czy osobowy?
    Od: "Krzysztof" <k...@p...fm>

    Witam,
    Czy są jeszcze wymierne korzyści podatkowe leasingu na firmę samochodu z
    homologacją ciezarową?
    Czy vat od benzyny to takiego samochodu podlega odliczeniu - teraz i po
    noweli?

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-02-27 21:08:28
    Temat: Re: Ciężarowy czy osobowy?
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > homologacją ciezarową?
    > Czy vat od benzyny to takiego samochodu podlega odliczeniu - teraz i po

    a niby co sie mialo zmienic?
    masz ciezarowke to odliczasz VAT przy jej zakupie , leasingu, paliwie ,
    czesciach i tyle,
    tylko to musi byc samochod, ktory ma wpisane w karcie pojazdu CIEZAROWY

    pozdrawiam,

    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 3. Data: 2002-02-28 07:00:30
    Od: "Krzysztof" <k...@p...fm>

    | a niby co sie mialo zmienic?
    | masz ciezarowke to odliczasz VAT przy jej zakupie , leasingu, paliwie ,
    | czesciach i tyle,
    | tylko to musi byc samochod, ktory ma wpisane w karcie pojazdu CIEZAROWY

    Pytałem o leasing, a że można już leasingować osobowe i odliczać vat, to
    różnicy nie ma.
    Po noweli ustawy o vat prawdopodobnie nie będzie można odliczać vat od
    paliwa równiez w samochodach z homologacją ciężarową.
    Pytam więc, czy opłaca sie w tej chwili brać w leasing samochód z
    homologacją ciężarową, uwzględniając utrudnienia typu:
    - kłopot na granicy
    - zwykle samochód (kombi klasy kompakt) zarejestrowany jest tylko na 4
    osoby.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-02-28 07:53:11
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-02-28 08:00, Użytkownik Krzysztof napisał:

    > Pytałem o leasing, a że można już leasingować osobowe i odliczać vat, to
    > różnicy nie ma.
    Nie można odliczac VAT od rat leasingowych samochodu osobowego!
    Vat odlicza tylko leasingodawca, dla ciebie dalej jest to co najwyżej
    koszt, a więc różnica pozostaje, i to znaczna (22% piechotą nie chodzi :-)

    > Po noweli ustawy o vat prawdopodobnie nie będzie można odliczać vat od
    > paliwa równiez w samochodach z homologacją ciężarową.
    ??????
    Gdzieś to słyszał?? Po noweli zakaz odliczania VAT dla _sam.
    osobowych_ ma objąć wszystkie rodzaje paliw, nie tylko benzynowe, jak
    teraz.
    Dla ciężarowych nic się nie zmieni.

    Słyszałeś gdzie dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele.
    Eh... mniej telewizji, więcej literatury fachowej. Bez tego dzis w
    biznesie nie da rady.

> [...]
    > - kłopot na granicy
    > - zwykle samochód (kombi klasy kompakt) zarejestrowany jest tylko na 4
    To co to za "kombi"??
    Mój suzuki swift jest na 5 osób (kto widział, wie że wielkie to to nie
    jest). Kupujesz tico combi ciężarowe? :-)

    Reasumując - bardziej lub mniej, ale sie opłaca.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-02-28 08:42:31
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof <k...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

    > Pytałem o leasing, a że można już leasingować osobowe i odliczać vat, to
    > różnicy nie ma.

    Kto moze odliczac VAT przy leasingu osobowych?

    Karol

  • 6. Data: 2002-02-28 08:49:45
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Po noweli ustawy o vat prawdopodobnie nie będzie można odliczać vat od
    > paliwa równiez w samochodach z homologacją ciężarową.

    taaaa i tysiace firm transportowych padnie?:)

    ania

  • 7. Data: 2002-02-28 14:46:26
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Thu, 28 Feb 2002 08:53:11 +0100, Maddy <m...@i...pl> piszesz:

    >To co to za "kombi"??
    >Mój suzuki swift jest na 5 osób (kto widział, wie że wielkie to to nie
    >jest). Kupujesz tico combi ciężarowe? :-)

    Istnieje rozporzadzenie ministra transportu z dnia 7 października 1999
    r. w sprawie homologacji pojazdów (Dz.U.99.91.1039), w ktorym miedzy
    innymi znajdziesz odnosnik do samochodow osobowych kombi i hatchback:

    --- cytat ----
    Jeżeli pojazd taki spełnia jednak następujące warunki:
    1) liczba dostępnych miejsc siedzących nie większa niż 7, przy czym o
    dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność na pojeździe jego
    kotwiczeń; aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania,
    jego kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zespawane lub
    osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie
    dostępnych narzędzi,
    2) spełniona jest zależność: P-(M+Nx68) > Nx68, gdzie:
    P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,
    M - masa w stanie gotowym do jazdy z kierowcą o masie 75 kg
    N - liczba dostępnych miejsc siedzących, nie licząc kierowcy, to można
    go uznawać za ciężarowy (kategorii N1)
    --- koniec cytatu ---

    Wydaje mi sie, ze dla 5-osobowego samochodu, warunek 2 oznacza
    ladownosc co najmniej 620kg. Twoj sie zalapuje? A moze jest starszy?
    Niestety nie wiem, jakie byly warunki wczesniej, ani czy to
    rozporzadzenie nie bylo pozniej zmieniane.

    Ze swojej strony, ciekawy jestem co z tymi utrudnieniami na granicy.
    Czy rzeczywiscie stosowana jest jakas niecna praktyka w tym zakresie?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 8. Data: 2002-02-28 23:35:29
    Od: "Szynal" <r...@d...pl>

    > Nie można odliczac VAT od rat leasingowych samochodu osobowego!
    > Vat odlicza tylko leasingodawca, dla ciebie dalej jest to co najwyżej
    > koszt, a więc różnica pozostaje, i to znaczna (22% piechotą nie chodzi :-)

    Z tego co napisałaś wnioskuję, że VAT od raty leasingowej samochodu
    ciężarowego może być odliczony - czy moje domniemania są słuszne ?
    -------------------------
    Rafał Szynalski

  • 9. Data: 2002-03-01 18:05:06
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Szynal wrote:

    > Z tego co napisałaś wnioskuję, że VAT od raty leasingowej samochodu
    > ciężarowego może być odliczony - czy moje domniemania są słuszne ?

    Słusznie mniemasz :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk