    From: "Tadeusz" <w...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
    Date: Tue, 25 May 2004 11:45:54 +0200

    news:c8v1ak$3gf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Sugeruję szybki kurs czytania ze zrozumieniem.
    > Jeżeli to do Ciebi nie trafia, to......
    > Tylko nie wmawiaj innym że .....
    Ja również sugeruję żebyś się pozbyła napastliwości wobec adwerarzy.
    Rozmawiajmy o sprawie , nie o sobie.

    Dyskutujemy tu po to by wypracowac jakieś stanowisko w interesującej wielu
    sprawie.

    > Ustawa nie mówi że ten samochód nie jest ciężarowy.
    > Dziwnym trafem ustawa dzieli pojazdy samochodwe na osobowe i inne
    > (łopatologicznie: nie będące osobowymi) a nie na cięzarowe i inne. To
    > taka drobna rożnica.
    > A w związku z tym wg. ustaw o VAT rzeczony samochód nie przestaje byc
    > ciężarowy pomimo tego że nie spełnia wzoru Lisaka.
    > Spełnianie wzoru lisaka to NIE JEST dowód na ciężarowośc samochodu.
    To jest tylko warunek który pozwala odliczyć VAT od samochodu.
    > Ustawa nie mówi że można odliczać VAT od samochodów ciężarowych (stawiam
    > butelke wódki jak znajdziesz artykuł który mówi wprost ze od samochodów
    > cieżarowych wolno odliczać VAT).
    > Mówi że nie można odliczac od osobowych i innych (w tym ciężarowych)
    > które nie spełniają wzoru.
    > Mogłbys łaskawie przyjąc do wiadomości że prawo do odliczenia VAT to nie
    > jest prawo natury ani przykazanie dane od Boga. I fakt odliczenia lub
    > nie VAT nie ma wpływu na istotę przedmiotu.

    Rozumiem , że wg obecnych przepisów o PTU, podatek w całości można odliczyć
    nawet od wózka dziecięcego , jeśli nazwiemy go pojazdem samochodowym, wszak
    spełnia wzór Lisaka.

    >Nie przypominam sobie żebyśmy polemizowali na temat możliwości
    >*prawnego* przekwalifikowania samochodu (co wiąże sie m. in. ze >zmianą
    wpisu w dowodzie rejstracyjnym) ,

    Własnie o tym dyskutujemy . Spojrz na temat wątku i treść pierwszego postu.
    I na ten temat poproszę cię o kontrodpowiedż.

    Tadeusz