    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
    Date: Tue, 25 May 2004 13:43:52 +0200

    Użytkownik Tadeusz napisał:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ja również sugeruję żebyś się pozbyła napastliwości wobec adwerarzy.
    > Rozmawiajmy o sprawie , nie o sobie.

    Alez rozmawianie o sprawie z Toba nie ma sensu, przecież nie znasz
    przepisow o ktorych próbujesz dyskutować.
    Pozostaje mi tylko zapobiec nieszczęściu jakiegoś łatwowiernego
    czytelnika ktory pójdzie za Twoimi teoriami. Bo pomijajac absurdalnośc
    wywodów i uporczywe omijanie rzeczywistości na rzecz tego "co mi sie
    wydaje" potrafisz byc niestety przekonujący.

    > Dyskutujemy tu po to by wypracowac jakieś stanowisko w interesującej wielu
    > sprawie.

    A ja jestem tu po to żeby wytykać bzdury piszącym bzdury.
    A ty jestes wdziecznym obiektem.
    Od czasu pamiętnej Moniki (ktora miała tez kilka innych pseudonimow) nie
    miałam tak wdziecznego obiektu.
    I jeżeli chociaz raz przeczytasz to co napisałeś i zastanowisz sie 5
    minut zaim wyślesz to juz bedzie duzy postęp i wyraźnie podniesie się
    sredni poziom merytoryczny wpowiedzi na grupie.
    Wychodzę oczywoście z zalożenia że Twoje teorie to wynik niedbalstwa a
    nie efekt głębszych przemysleń. Mam nadzieję że nie jestem zbytnią
    optymistką?

    > Rozumiem , że wg obecnych przepisów o PTU, podatek w całości można odliczyć
    > nawet od wózka dziecięcego , jeśli nazwiemy go pojazdem samochodowym, wszak
    > spełnia wzór Lisaka.

    Widze że ciągle czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocna strona.
    Co jest a co nie jest pojazdem samochodowym okresla Prawo o Ruchu
    Drogowym a nie ustawa o VAT. Ale oczywiście jak ktoś nie czyta zanim
    odpisze to potem wpada w spiralę absurdu.
    Ale skoro to lubisz, to proszę:
    Jeżeli wózek dziecięcy rozwija prędkośc powyżej bodaj 35km/h i ma silnik
    to owszem, w świetle polskiego prawa JEST pojazdem samochodowym i trzeba
    go rejestrować żeby poruszac sie nim po drogach publicznych.
    Gdzie sprzedają takie wózki???

    Poza tym oczywiście, można odliczyć VAT od wózka dziecięcego, jeżeli
    tylko jest Ci on potrzebny do uzyskania przychodu i wcale nie trzeba go
    do tego celu nazywac pojazdem samochodowym.
    Nie widze przeszkód. A co? Zakładasz żłobek?

    Ja rozumiem że ktos może nie znac przepisów, ale żeby sie o tych
    przepisach których się nie zna lub za grosz nie rozumie zawzięcie
    dyskutować na forum z .prawo w nazwie??
    Masochizm jakiś...

    > wpisu w dowodzie rejstracyjnym) ,
    >
    > Własnie o tym dyskutujemy . Spojrz na temat wątku i treść pierwszego postu.
    > I na ten temat poproszę cię o kontrodpowiedż.

    Nie chce mi się. Nie interesuje mnie przerejstrowywanie samochodów.
    Jak bedzie mnie intresowało to zadzownie do wydziału komunikacji i
    dopytam o techniczne szczegoły. Radze Ci zrobić to samo zamiast
    teoretyzować na czwartym poziomie abstrakcji.
    Moim zdaniem na podatki ma to taki sam wpływ jak przymrozki w maju.
    Nie ma przepisu - nie ma obowiazku podatkowego. Przekwalifikowanie
    samochodu nie jest czynnościa podlegającą VAT (a jest to katalog
    zamknięty), a w momencie odliczania VAT prawo do odliczenia
    przysługiwało. Nie wiedze przepisu ktory mozna by tu zastosować żeby
    taka czynnośc opodatkować.
    Byc może nasz ustawodawca coś wymyśli, ale na razie na taką ewentualnośc
    się nie przygotował.
    I to tyle.

    Natomiast namiętnie będę Cię tępić na tej liści za każdym razem gdy
    będziesz gadał bzdury albo wymyslał absurdalne teorie prawne, bo ktos
    może na swoje nieszczęście wziąc Twoje wywody na serio.

    Na razie wiem że nie znasz ustawy o VAT (dostawa to nie sprzedaz ani
    zakup wg Ciebie - to nie kwestia interpretacji, to po prostu
    nieznajomośc podstaw) ani prawa o ruchu drogowym i pokrewnych (samochód
    cięzarowy nie musi miec kraty, wozek dziecięcy to pojazd samochodowy) a
    wypowiadasz się na tematy wiążące te dwie dziedziny.

    Ciekawa jestem jakie jeszcze nowatorskie teorie przeczytamy na tej
    liście. Juz się boję...

    Maddy cała w strachu... podobno duże nasilenie absurdu może zabić...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl