  • 11. Data: 2004-05-24 09:45:19
    Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    nocnyMarek <n...@g...skasuj-to.pl> wrote:
    > Ale US nic do tego nie ma, dopóki nie wpiszesz mandatu w koszty ;-)

    A da się? Bo przecież jeśli się śpieszę na spotkanie z klientem, to mandat
    jest takim samym kosztem prowadzenia działalności, jak np. zużyte w większej
    ilości (z powodu pośpiechu i szybkiej jazdy) paliwo :)

    P.

  • 12. Data: 2004-05-24 12:15:39
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.pl>

    In article <c8sg7f$h85$1@phone.provider.pl>, Paszczak wrote:

    > A da si?? Bo przecie? je?li si? ?piesz? na spotkanie z klientem, to mandat
    > jest takim samym kosztem prowadzenia dzia?alno?ci, jak np. zu?yte w wi?kszej
    > ilo?ci (z powodu po?piechu i szybkiej jazdy) paliwo :)

    Nie robmy jaj. Trudno zeby panstwo wspieralo lamanie prawa
    przez zwyklego obywatela. No, powiedzmy - niezwyklego,
    prowadacego dzialalnosc. Z tego wynika ze nalezaloby
    o-VAT-owac mandaty i zroznicowac placenie przez prowadzacych
    dzialalnosc i nieprowadzacych, calkiem jak z internetem dla ubogich.

    A co do kratki to osobiscie jesli nie mam zdrowia przebrnac
    przez przepisy lub nic w nich nie ma - uzywam glowy, czesto
    zdarza sie ze wynik jest podobny do tego jaki wyczytam tu na newsach.
    Jest w homologacji ciezarowy ?
    Jest.
    Da sie zrobic homologacje bez kratki w dniu dzisiejszym ?
    Chyba nie.
    Troche podejrzewam ze caly ten cyrk zostal ustawiony przez
    jakiegos ministra ktorego szwagier produkuje "wyroby metalowe".
    Zupelnie jak z gasnicami o ktore nikt nie dba i wiekszosc krajow olewa.
    Czyli bezkarnie sie nie da zdjac tego na moj gust.

    A to czy daloby sie zdjac kratke bez zwracania VATu od razu
    - to jest ciekawe pytanie. Wedlug mnie podpada pod paragraf
    "czynnosc podjeta wylacznie w celu zanizenia zobowiazan
    podatkowych" - also - kara musi byc.
    Jesli ktos to przezyl - niech sie odezwie.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 13. Data: 2004-05-24 12:18:28
    Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>

    Użytkownik " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Tu IMHO sprawa jest prosta,
    > w razie kontroli drogowej płacisz mandat.
    Wyjaśnij na jakiej podstawie jesteś przekonany, że będzie mandat.
    Przecież wg aktualnych przepisów
    a/samochód ciężarowy nie musi mieć kratki,
    b/samochód osobowy /lub inny/ nie staje się ciężarowy po założeniu kratki.
    Kratka o niczym więc nie decyduje.
    Decyduje raczej homologacja , ale homologacja wg przepisów aktualnych. Bo co
    z tego,że mam kratkę i mam papier /homologacja ciężarowa/, kiedy aktualnie
    moj samochód i tak nie jest taki jak stoi w homologacji.
    Tadeusz

  • 14. Data: 2004-05-24 12:20:14
    Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>

  • 15. Data: 2004-05-24 12:52:32
    Od: "Chandler" <c...@o...pl>

    Z dnia na dzień okazalo się, że mój samochód nie jest juz ciężarowy. (upsss)

    Wg. mnie można zakwalifikować jako dziłanie prawa wstecz. Dlaczego mozna
    kupić i zarejestrować dwusuwowy samohód jeśli jeżdził juz w Polsce (mam
    nadzieję, że dalej tak jest - bo inaczej mój wywód diabli biorą;)) a nie
    można dalej kupować jeżdżacych "już cieżarowek" z kratką, kozystając ze
    wszystkich tego dobrodziejstw?

    Powinno się uznawać wszystkie auta o parametrach, które obowiązywały w
    momencie wejścia ustawy, aż do ich kasacji. Nowe przepisy powinny tyczyc
    tylko samochodów zakupionych po np. 1 -maja br.

    Skoro jednak uznajemy, że samochód na nowo staje się osobowy to jednoczesnie
    (wg. mnie) automatycznie kratka nie powinna nikogo interesować.

    MARCIN

  • 16. Data: 2004-05-24 13:04:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tadeusz napisał:
    > Wyjaśnij na jakiej podstawie jesteś przekonany, że będzie mandat.
    > Przecież wg aktualnych przepisów
    > a/samochód ciężarowy nie musi mieć kratki,

    A przepraszam, o jakich przepisach mowisz?
    Bo na razie zapisales się w mojej pamięci nieznajomością przepisów o
    których sie tak chwacko wypowiadasz...

    Może mówisz więc o rozporządzeniu Min. Infrastruktury w sprawie warunków
    technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia?

    Cóz tam widzimy... ano warunki techniczne jakim musi odpowiadac pojazd,
    w tym samochód ciężarowy.
    Np taki paragraf 8 ust.4 może być dla Ciebie dużym szokiem:

    "[...]
    4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu
    osób powinno odpowiadać następującym warunkom:[...]
    7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni
    ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis
    stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po
    dniu 29 maja 1999 r.;
    8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o
    dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna
    odpowiadać następującym warunkom:
    a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co
    najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń
    znajdujących się przed nią,
    b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby
    odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w
    dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,
    c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu
    pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,
    d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni
    równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej
    masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.
    [...]"

    Jak na moje piękny opis "kratki". Ale oczywiście kratka nie jest
    obowiązkowa, może to byc przegroda lita, np. blaszana lub drewniana (o
    ile dośc wytrzymała).

    > b/samochód osobowy /lub inny/ nie staje się ciężarowy po założeniu kratki.

    Ależ oczywiście. Ale samochód ciężarowy bez trwale oddzielonej
    przestrzeni ładunkowej nie spełnia warunków do poruszania sie po drogach
    publicznych. A za poruszanie się po drogach pojazdem niespełniającym
    obowiązujących norm grozi mandat, a w wypadku gdy policjant uzna że
    samochód stwarza zagrozenie na drodzem - nawet zatrzymanie dowodu
    rejestracyjnego i wszelkie związane z tym niemiłe niespodzianki.

    Jakies kontrargumenty?
    Czekam niecierpliwie...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2004-05-24 13:14:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Chandler napisał:

    > Z dnia na dzień okazalo się, że mój samochód nie jest juz ciężarowy. (upsss)

    Ależ jest ciężarowy. Od kiedy to kwalifikacja dla celów podatkowych
    kasuje kwalifikacje wg. przepisów o ruchu drogowym i pokrewnych?
    Twój samochód zreszta także dla celów ustawy o PTU nie jest wcale
    osobowy ale jest "innym pojazdem samochodowym".
    Uznasz tez że ustawa o VAt nagle uczyniła samochody osobowe z motocykli?
    Sprawdź moze jeszcze raz co mówi przepis.
    Mówi o samochodach osobowych oraz INNYCH POJAZDACH SAMOCHODOWYCH ( w tym
    pojęciu mieści się wszystko co samochodem osobowym nie jest a jest
    pojazdem samochodowym).
    Ustawa o VAT nie mówi co uważa się za samochód osobowy a co nie.
    Gdzie tam widzisz definicję "za samochód osobowy uważa się" albo "za
    samochód ciężarowy uważa sie"?

    Reszta ciach, bo jak sie wychodzi z absurdalnego założenia to dalszy
    wywód zjeżdża po równi pochyłej.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2004-05-24 21:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 May 2004, Paszczak wrote:

> [...]
    >+ jest takim samym kosztem prowadzenia działalności, jak np. zużyte w większej
    >+ ilości (z powodu pośpiechu i szybkiej jazdy) paliwo :)

    Ech, chyba złożę podanie: "grupowicze przed zadaniem pytania proszeni
    są o przeczytanie art. 23 UoPDoOF" :]

    +++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    15) grzywien i kar pieniężnych orzeczonych w postępowaniu karnym, karnym
    skarbowym, administracyjnym i w sprawach o wykroczenia oraz odsetek od
    tych grzywien i kar,
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 19. Data: 2004-05-25 07:50:20
    Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>

    > Może mówisz więc o rozporządzeniu Min. Infrastruktury w sprawie warunków
    > technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia?

    Jeśli samochód wg przepisów o PTU nie jest już samochodem ciężarowym tylko
    "innym pojazdem samochodowym",chociaż wg w/w rozporzadzenia jest dalej
    samochodem ciężarowym , to wydaje się słusznym posunięciem przywrócenie temu
    pojadowi pierwotnego przeznacznia , czyli przekwalifikowania na samochód
    osobowy.
    Samochód jako wpisany do EŚT dalej może być amortyzowany, a wydatki na niego
    kwalifikowane jako KUP.
    To pozwoli pozbyć się nikomu niepotrzebnej i przeszkadzającej w użytkowaniu
    kratki.
    Czekam na kontrargumenty.
    Tadeusz

  • 20. Data: 2004-05-25 08:35:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tadeusz,

    Tuesday, May 25, 2004, 9:50:20 AM, you wrote:

    [...]

    > To pozwoli pozbyć się nikomu niepotrzebnej i przeszkadzającej w użytkowaniu
    > kratki.
    > Czekam na kontrargumenty.

    Zgodnie z życzeniem:
    Może komuś się jednak uda skutecznie wyegzekwować 'prawo nabyte' -
    czyli prawo do odliczania VAT i nasz drogi (nomen omen) ustawodawca
    zostanie zmuszony do korekty ustawy lub choć minfin na podstawie
    wyroku NSA uzna takie prawo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl