  • 1. Data: 2002-11-07 15:47:19
    Temat: Co jest informacja a co reklama?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Czym się różni "tablica informacyjna" od "reklamy"? Czy ktoś natknął
    się na jakąś wykładnię?

  • 2. Data: 2002-11-07 19:15:18
    Temat: Re: Co jest informacja a co reklama?
    Od: "mt" <m...@i...pl>

    Chodzi Ci pewnie o reklamę publiczną i niepubliczną- czy tak?

  • 3. Data: 2002-11-07 20:53:06
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Użytkownik Radosław Popławski <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:o...@4...com..
    .
    > Czym się różni "tablica informacyjna" od "reklamy"? Czy ktoś natknął
    > się na jakąś wykładnię?

    Sprawa jest bardzo skomplikowana, ale upraszczajac i skracajac: reklama w
    jakis sposob zachwala towar, usluge, informuje o jego walorach. Informacja
    podaje czysta informacje: np. jest towar X i kosztuje on Y PLN.
    Tablica z nazwa firmy i jej adresem jest informacja, tablica z napisem
    "firma X jest najlepsza w miescie" jest reklama.
    Czy twoj problem to podatkowe ujecie tego tematu?

    D.A.

  • 4. Data: 2002-11-08 15:55:57
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 7 Nov 2002 21:53:06 +0100, w <aqejln$pen$3@news.tpi.pl>, "D.A."
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > "firma X jest najlepsza w miescie" jest reklama.
    > Czy twoj problem to podatkowe ujecie tego tematu?

    W zasadzie tak.
    Tzn. jak dużo informacji może zawierać tablica informacyjna, by nie
    była reklamą. Nie chodzi o reklamę, tylko zapis o świadczonych
    usługach itp.

  • 5. Data: 2002-11-09 15:34:02
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

> [...]
    > Tzn. jak dużo informacji może zawierać tablica informacyjna, by nie
    > była reklamą. Nie chodzi o reklamę, tylko zapis o świadczonych

    Jezeli chodzi o zaliczenie wydatkow na postawienie takiej tablicy do k.u.p.
    to niezaleznie czy napiszesz na niej np. "moja firma robi to i tamto
    najlepiej" czy napiszesz tylko, ze robi to i tamto, nie wartosciowujac w
    zaden sposob jak to robi (czyli czysta info), calosc wydatkow spokojnie
    wpisujesz do k.u.p. Jesli ktorys Urzad Skarbowy to zakwestionuje to chetnie,
    pomoge Ci w udowodnieniu, ze masz racje.

    Pozdrawiam

    D.A.

  • 6. Data: 2002-11-09 15:44:11
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Sat, 9 Nov 2002 16:34:02 +0100, w
    <aqj9r4$ono$1@news2.tpi.pl>, "D.A." <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > wpisujesz do k.u.p. Jesli ktorys Urzad Skarbowy to zakwestionuje to chetnie,
    > pomoge Ci w udowodnieniu, ze masz racje.

    Generalnie chodzi mi o to, czy jest to już reklama firmy (od czego
    należy zapłacić podatek/mieć zgodę) czy już tylko informacja o
    działalności :).

  • 7. Data: 2002-11-09 16:06:13
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > Generalnie chodzi mi o to, czy jest to już reklama firmy (od czego
    > należy zapłacić podatek/mieć zgodę) czy już tylko informacja o
    > działalności :).

    Czyli tablica zawierajaca info o zakresie swiadczonych uslug jest
    informacja. Jakakiekolwiek "wartosciowanie" podawanych informacji czyni z
    niej reklame.
    Zrodlo dla niedowiarkow, ze tak wlasnie jest? Sam nie wiem, ale moze jakis
    slownik jezyka polskiego? Leksykon terminow marketingowych?

    D.A.

  • 8. Data: 2002-11-10 16:47:27
    Od: c...@p...onet.pl

    > Czym się różni "tablica informacyjna" od "reklamy"? Czy ktoś natknął
    > się na jakąś wykładnię?

    2000.09.26 wyrok NSA w Warszawie UIII SA 1994/99LEX nr 47078
    Reklamą jest wszystko, co zawiera dodatkowe informacje o towarach, ich zaletach,
    wartości, miejscach i możliwości nabycia. Natomiast reprezentacja jest to
    okazałość, wystawność, a w przypadku firmy "dobre" jej reprezentowanie, które
    może polegać na wystroju firmy, interesującym logo, tablicach informacyjnych,
    sposobie podejmowania interesantów i kontrahentów. Innymi słowy, reprezentacja i
    reklama jest to oddziaływanie na zewnątrz na nieokreślonego kontrahenta.

    1999.06.10 wyrok NSA w Poznaniu UNI SA/Po 1947/98M.Podat. 2000/4/38
    1. Reklamę stanowią zawsze informacje o konkretnych towarach, o ich zaletach,
    wartościach i możliwościach nabycia, przekazywania bliżej nieokreślonemu
    kontrahentowi, mające na celu zachęcenie go do kupna.
    2. Kasetony informujące, iż w danym punkcie (sklepie) sprzedawane są bliżej
    nieokreślone wyroby danej firmy, pełnią funkcję szyldu informacyjnego. Kasetonów
    tych nie można zatem zaliczyć do kategorii towarów przykazanych na potrzeby
    reklamy w rozumieniu art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z 8.1.1993 r. o podatku od
    towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.

    1999.06.09 wyrok NSA w Gdańsku UI SA/Gd 1553/97
    1. Opodatkowaniu podatkiem VAT - z mocy art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z 1993 r. o
    VAT - podlegają przekazane towary oraz świadczone przez podatnika usługi, które
    również pośrednio służą popularyzacji samego podatnika bądź prowadzonej przez
    niego działalności, co w ostatecznym rozrachunku w warunkach silnej konkurencji
    rynkowej może zwiększać atrakcyjność jego oferty i przyczynić się w ten sposób
    do zwiększenia popytu.

    1998.05.08 wyrok NSA w Lublinie UI SA/Lu 466/97 LEX nr 34707
    Fakt, iż ustawa z 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub inne
    przepisy podatkowe nie określają rodzaju wydatków, które można zaliczyć do
    kosztów reprezentacji i reklamy, nie świadczy o tym, iż każdy wydatek może być
    uznany za ten koszt. Charakter wydatków na koszt reprezentacji i reklamy winien
    być na tyle związany z prowadzoną działalnością, by możliwa była ocena oparta na
    zasadzie logiki i zasad doświadczenia życiowego, że mogą mieć one wpływ na
    uzyskanie przychodu.

    Pozdrawiam,
    Ciacho