eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo jest informacja a co reklama? › Re: Co jest informacja a co reklama?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co jest informacja a co reklama?
    Date: 10 Nov 2002 17:47:27 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 45
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <o...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1036946847 5286 192.168.240.245 (10 Nov 2002 16:47:27 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Nov 2002 16:47:27 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 217.98.234.68, 213.180.130.12
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.0.1)
    Gecko/20020823 Netscape/7.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:69626
    [ ukryj nagłówki ]

    > Czym się różni "tablica informacyjna" od "reklamy"? Czy ktoś natknął
    > się na jakąś wykładnię?
    >

    2000.09.26 wyrok NSA w Warszawie UIII SA 1994/99LEX nr 47078
    Reklamą jest wszystko, co zawiera dodatkowe informacje o towarach, ich zaletach,
    wartości, miejscach i możliwości nabycia. Natomiast reprezentacja jest to
    okazałość, wystawność, a w przypadku firmy "dobre" jej reprezentowanie, które
    może polegać na wystroju firmy, interesującym logo, tablicach informacyjnych,
    sposobie podejmowania interesantów i kontrahentów. Innymi słowy, reprezentacja i
    reklama jest to oddziaływanie na zewnątrz na nieokreślonego kontrahenta.


    1999.06.10 wyrok NSA w Poznaniu UNI SA/Po 1947/98M.Podat. 2000/4/38
    1. Reklamę stanowią zawsze informacje o konkretnych towarach, o ich zaletach,
    wartościach i możliwościach nabycia, przekazywania bliżej nieokreślonemu
    kontrahentowi, mające na celu zachęcenie go do kupna.
    2. Kasetony informujące, iż w danym punkcie (sklepie) sprzedawane są bliżej
    nieokreślone wyroby danej firmy, pełnią funkcję szyldu informacyjnego. Kasetonów
    tych nie można zatem zaliczyć do kategorii towarów przykazanych na potrzeby
    reklamy w rozumieniu art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z 8.1.1993 r. o podatku od
    towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.

    1999.06.09 wyrok NSA w Gdańsku UI SA/Gd 1553/97
    1. Opodatkowaniu podatkiem VAT - z mocy art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z 1993 r. o
    VAT - podlegają przekazane towary oraz świadczone przez podatnika usługi, które
    również pośrednio służą popularyzacji samego podatnika bądź prowadzonej przez
    niego działalności, co w ostatecznym rozrachunku w warunkach silnej konkurencji
    rynkowej może zwiększać atrakcyjność jego oferty i przyczynić się w ten sposób
    do zwiększenia popytu.

    1998.05.08 wyrok NSA w Lublinie UI SA/Lu 466/97 LEX nr 34707
    Fakt, iż ustawa z 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub inne
    przepisy podatkowe nie określają rodzaju wydatków, które można zaliczyć do
    kosztów reprezentacji i reklamy, nie świadczy o tym, iż każdy wydatek może być
    uznany za ten koszt. Charakter wydatków na koszt reprezentacji i reklamy winien
    być na tyle związany z prowadzoną działalnością, by możliwa była ocena oparta na
    zasadzie logiki i zasad doświadczenia życiowego, że mogą mieć one wpływ na
    uzyskanie przychodu.

    Pozdrawiam,
    Ciacho

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1