    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co jest ważniejsze...
    Date: Tue, 12 Sep 2006 23:14:24 +0200

    On Tue, 12 Sep 2006, Robert wrote:

    > Jedyny fakt zmiany, polega na tym, że mąż zapłacił za żonę.
    > A kiedyś tam później żona za męża.
    > Czy takie płatności są prawidłowe?

    Hm... a mają intercyzę? ;)

    > Czy jedna firma może zapłacić za drugą, a rozliczają się między sobą?

    Przecież (jeśli majątek jest bez intercyzy, wspólny) jedno i drugie
    jest "ich" w równym stopniu, chyba nawet dla VAT nie ma jak się
    przyczepić (same operacje finansowe często nie podlegają zaś ew.
    "przekazanie" jest przekazaniem... na cele gospodarcze).
    IMVHO "przypisanie do osoby" ma miejsce tylko w zakresie majątku
    rzeczowego i WNiP, zaś pieniądze "oznaczone" dla KPiR (znaczy dla
    podatku dochodowego) nie są.
    Pomijam taką sprawę że w razie prowadzenia PK *chyba* taka operacja
    powinna być zaksięgowana po "ich" obu stronach (bo dla rachunkowości
    rozliczenia finansowe IMHO będą "oznaczone"). Ale osoby trzeciej to nie
    rusza jak na mój gust.
    W sumie ciekawe, jakby mi się trafiło to spytałbym (ich) pisemnie
    jak na początku :)

    > Jeżeli tak, to może jakaś podstawa prawna?

    Ciężko ugryźć takie pytania o brak zakazu :)
    Ale chyba bazą jest zapis w KRiO pod hasłem "wspólnota małżeńska",
    jak myślicie, dobrze brzmi?
    :)

    pzdr, Gotfryd