    From: "TEMPVS" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Date: Mon, 6 Sep 2004 13:04:34 +0200
    Sender: e...@o...pl@83.168.114.10
    <cgs9fj$8vb$1@news.onet.pl> <cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgvb22$sd9$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch093o$reu$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch1spn$g0h$2@news.onet.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <ch284q$g8e$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch372a$a0s$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch5od0$hhe$2@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch7nkt$d67$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <ch8587$heh$1@news.onet.pl> <ch98np$qf1$1@korweta.task.gda.pl>
    <ch9ohh$ov0$1@news.onet.pl> <ch9t8j$6bl$1@korweta.task.gda.pl>
    <cha7s6$pgp$1@news.onet.pl> <chh5om$dm8$1@korweta.task.gda.pl>
    <chhb9o$b2a$1@nemesis.news.tpi.pl>

    news:chhb9o$b2a$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Tak sie przypatruje tej dyskusji. Z coraz większym osłupieniem.
    >
    > Tęgie głowy się biedza na sposobem nakłonienia ludzi do wiekszej
    > dzietości a tu jeden taki ma gotowa receptę.

    nie twierdze, ze to ma byc recepta...
    przy okazji byloby zalatwionych kilka innych spraw - m.in. odebranie ulg
    tym, ktorym wg mnie one nie powinny przyslugiwac
    a co za tym idzie - mniejsze obciazenia budzetu
    to "plan minimum"

    > Ktos pomyslał o tym że ulgi podatkowe wymagają na początku podatku który
    > potencjalnie nalezy sie budżetowi? Żeby państwo mogło nagrodzic mnie
    > rezygnacją z podatku ja ten podatek muszę najpier sama wypracować.
    > To oznacza że rodzina zyjąca na poziomie średniej krajowej (a ile jest
    > rodzin poniżej?) nie jest w stanie skonsumowac dobrodziejstwa ulg
    > podatkowych dla więcej niż jednego dziecka o ile ulgi te miałby w sposób
    > odczuwalny pokryć zwiększone wydatki spowodowane przez pojawinie sie
    > potomstwa.

    ulga nie powinna pokrywac kosztow utrzymania dzieci
    na razie nie powinnismy ustalac skali ulg ale to, komu one sie naleza
    bardziej a komu mniej lub wcale (czy rodzinom czy malzenstwom, czy
    'nowozencom etc...)
    nie mozna zaczynac od konca, a konczyc na poczatku, przynajmniej ja tak
    uwazam

    z dalszego ciagu Twojej wypowiedzi nasunela mis ie jedna mysl, nie powinno
    byc dyskryminacji mlodych kobiet na rynku pracy tylko dlatego, ze moga zajsc
    w ciaze, koszty z tym zwiazane powinno sie rozlozyc w inny sposob niz wynika
    to z obecnych rozwiazan

    > A w kontekście krajów biednych - w większośc krajów 3 świata większa
    > ilośc dzieci to więcej rąk do pracy już w najblizszej przyszlości i
    > bezpieczeństwo na starość. Umieralnośc dzieci jest dużo, trzeba więć
    > rodzić więcej żeby przynajmnije cześci dorosła i zajeła sie starym
    rodzicem.
    > Innej alternatywy emerytalnej nie ma więc i 'produkcja' dzieci większa.
    > Do tego dochodzi ignorancja w zakresie antykoncepcji i rozne naciski
    > religijne i kulturowe i już mamy bum demograficzny o jakim niektórzy
    > panowi tu marzą.

    oraz wieksza tolerancja dla zdrady i zakorzenione zwyczaje plemienne

    > Tylko mnie jakos ta perspektywa nie pociaga.
    > Ciągle wilodzietnośc oznacza ubóstwo, a co najmniej dające sie odczuć
    > pogorszenie sytuacji rodziny.

    dwoje, troje dzieci to nie wielodzietnosc

    > W mojej grupie wiekowej, w moim środowisku posiadanie dwójki dzieci jest
    > ewenementem. Dookoła pół na pół malżeństwa bezdzietne albo z jednym
    > dzieckiem. Te nieliczne dwójki to w wiekszości wypadków "wpadki".

    i czy tym wlasnie malzenstwom bezdzietnym naleza sie pewne ulgi?

    > ludności na swiecie ciągle rośnie. A to że nie rosnie liczba Polaków? A
    > to mi jakos specjalnie snu z powiek nie spędza.

    moze sobie malec, ale aby to nie zachwialo przy okazji struktura ludnosci

    --
    TEMPVS