    From: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co sie stanie z samochodem (srodek trwaly) jesli....
    Date: Tue, 3 Dec 2002 09:47:03 +0100

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0212030250350.3937-100000@irys.st
    anpol.com.pl...

    > [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > Tak. Nie jest jasne jak za *swoje* pieniądze kupisz ŚT tak,
    > że owe pieniądze nie zostały najpierw opodatkowane.

    Wystarczy, ze finansujesz sie dlugiem.

    > Pomijając oczywiście amortyzację jednorazową :)

    Twoje

    > Bardzo prosto. Mam legalne pieniądze - więc źródło ich
    > dochodu było opodatkowane. Prawda. mogłyby pochodzić
    > z prostytucji i może jeszcze czegoś :>, ale zakładałem
    > ich pochodzenie z DG :)
    > Musiałem zarobić "o podatek więcej" !
    > Za te pieniądze kupuję ŚT.

    Nie. Kupujesz ST za tyle ile masz finansowania.
    Jezeli ktos Ci sprzeda na odroczona platnosc to wcale nie musiales zarobic
    tej kwoty.

    > W trakcie użytkowania (amortyzacja) "odzyskuję podatek",
    > tj. część mojego dochodu nie jest opodatkowana - ale
    > z opóźnieniem.

    Zgadza sie.

    > *Te* pieniądze - to jest zwrot kwoty podatku który
    > zapłaciłem *uprzednio*.

    Niezupelnie.
    Mozesz miec taka dzialalnosc, ktora nie przynosi Ci dochodu do
    opodatkowania.
    I nie placisz podatku. A ST mozesz miec.

    > Dotąd się zgadza ?
    >
    > Oczywiście - w teorii wygląda tak, że cyklu inwestycyjnego
    > dokonuję raz a później "się kręci" ("odzyskany" podatek
    > dokładam do przychodu i kupuję nowe ŚT).

    Jaki jest zwiazek "odzyskanego" podatku z przychodami i kupnem nowego ST to
    dalej nie rozumiem.

    > Nie zmienia to IMO idei - zamiast inwestować masz
    > prawo "odzyskać" całe pieniądze (z podatku !)
    > do swojej dyspozycji, zajechać ŚT do statusu
    > "złom" i uznać że starczy tej DG :)

    > Ale to teoria a w praktyce wychodzimy na tym jak Zabłocki
    > na mydle - dzięki oczywiście podatkowi progresywnemu :],
    > co powoduje że każde wahniecie "w górę" powoduje skok
    > podatku nieproporcjonlnie większy niż odbicie "w dół"
    > następujące po nim.
    > Zarabiając na kolejne ŚT (nie "wymianę" a "rozbudowę")
    > trzeba najpierw zapłacić owe wyższe podatki... IMO !

    Te dwa akapity polozyly mnie juz na lopatki.
    Poddaje sie jestem beton.
    Szkoda naszego czasu na te dyskusje. Moze lepiej wezmy sie za zarabianie
    pieniedzy, zebysmy mieli z czego finansowac zakupy tych ST :-)

    Pozdrawiam,

    Karol

    PS.
    Czy ty przypadkiem nie chodziles na wyklady jakichs polskich ekonomistow,
    ktorzy uzywali sformulowania "fundusz amortyzacji"?