  • Data: 2011-01-07 00:17:50
    Temat: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-01-2011 00:02, d...@w...pl pisze:

    > Ale co ma piernik do wiatraka, nie każdy musi mieć firmę przynoszącą
    > kokosy. Dlaczego Państwo zabrania mi zarabiania 1000 zł ?

    A zabrania?

    To prawda, że nie każdy musi mieć firmę przynoszącą kokosy. Ale druga
    prawda jest taka, że nie każdy musi mieć firmę.

    We wszystkim co napisałeś masz sporo racji. ZUS jest do du..., itd., ale
    jest to postawa życzeniowa. W twojej sytuacji nie jest istotne to, jak
    powinno być, lecz jak jest.
    I problemem nie jest wysokość ZUSu (bo to odrębny temat do dyskusji)
    lecz to, że czujesz się pokrzywdzony (albo jak napisałeś: rozczarowany)
    tym, że państwo traktowało przez 2 lata twoją firmę lepiej niż inne.

    Zauważ, że w takich warunkach _jakie_są_ jednak sporo osób prowadzi
    firmy i na ZUS _w_pełnej_wysokości_ im starcza. Bez względu na to, że
    również życzyliby sobie "dostać" mniejszy ZUS do płacenia, a nie dostali.

    W czasach kiedy ZUSu preferencyjnego nie było, gdy wszyscy płacili po
    równo, też byli tacy, którym wystarczało na ZUS i byli tacy, którym nie
    wystarczało na ZUS. Ci ostatni musieli zrobić dokładnie to samo, co ty
    musisz zrobić teraz.
    Chodzi o to, żeby wszyscy mieli takie same warunki żeby robić interesy.
    A jak się dostaje prezenty, to należy się cieszyć, a nie narzekać :)

    Pozdrawiam
    Piotr