    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 7 Jan 2011 01:06:02 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?

    On Thu, 6 Jan 2011, FTaQ wrote:

    > Na jakiej podstawie twierdzisz że posiadając 99% udziałów nie płacisz ZUS?

    Nie w tę stronę.
    "nie musi płacić ZUS". Nie "nie będzie" :)
    Zależy, w jaki sposób będzie wypłacać wynagrodzenie.
    Są formy (umowa o pracę, zlecenie) przy których ZUS się będzie należał,
    czasem bezwarunkowo (praca), czasem warunkowo (zlecenie).
    Ale, np. czysto teoretycznie przyjmując, że nie zarabia, ale tylko
    wspólnicy dzielą się zyskiem spółki, to dywidenda (jako "przychód
    z praw majątkowych") pod ZUS nie podpada, prawda?

    A tylko 100% właściciel (jednoosobowy) spzoo podlega pod ZUS na
    zasadach przedsiębiorcy "fizycznego"!
    Listy sposobów wypłacania pieniędzy w sposób opodatkowany ale nie
    oZUSowany Ci nie podam, bo jako niezainteresowany rozeznanie
    mam żadne, ale z opisów wynika że jest to wykonalne.

    pzdr, Gotfryd