  • 1. Data: 2004-10-28 08:28:46
    Temat: Czy absolwent zakładający firmę jest zwolniony z ZUS ?
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Wiem , że kiedyś było coś takiego, że absolwent po studiach
    zakładający firmę był (przez rok ?) zwolniony z płacenia
    składek na ZUS ( i zdrowotnego ?).
    Czy ktoś wie jak to wyglada dzisiaj ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 2. Data: 2004-10-28 09:44:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Oct 2004, EMPI wrote:
    [...]
    >+ Czy ktoś wie jak to wyglada dzisiaj ?

    ...nie wygląda :(
    Było i nie jest.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-28 10:08:19
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > ...nie wygląda :(
    > Było i nie jest.

    o qrcze !
    To jak oni sobie wyobrażają , że na dzień dobry będzie się płacić
    6 stów zanim interes sie rozkreci i zacznie sie sensownie zarabiac ???
    Naprawde nie ma nic ? żadnych ulg ? zwolnień ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 4. Data: 2004-10-28 10:13:49
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <e...@p...onet.pl> napisal(a):

    > o qrcze !
    > To jak oni sobie wyobrażają , że na dzień dobry będzie się płacić
    > 6 stów zanim interes sie rozkreci i zacznie sie sensownie zarabiac ???

    Tak. Spoko, w przyszłym roku niektórzy mają płacić ponaddwukrotnie
    więcej, to jest dopiero jazda.

    > Naprawde nie ma nic ? żadnych ulg ? zwolnień ?

    Nie.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - sylwester w Grecji

  • 5. Data: 2004-10-28 11:59:01
    Od: "saint0" <s...@p...fm>

    > Tak. Spoko, w przyszłym roku niektórzy mają płacić ponaddwukrotnie
    > więcej, to jest dopiero jazda.
    No wlasnie, tez mam zamiar rozpoczac dzialalnosc po raz pierwszy,
    jako absolwent, i sie zastaniawiam jak to bedzie z tym ZUS, bo niby
    jak bedzie ta podwyzka to ma byc rowniez cos takiego jak zwolnienie
    na rok z ZUS dla tych co pierwszy raz rozpoczynaja, czy wiadomo
    cos o tym ? a tak wogole to te wyzsze skladki jak wejda to odnowego roku?

    pozdr
    Si

  • 6. Data: 2004-10-28 19:20:49
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > a tak wogole to te wyzsze skladki jak wejda to odnowego roku?

    Wejdą , ale one zależą od wysokości dochodu za rok poprzedzający,
    więc jak ktoś zaczyna to na pewno nie będzie płacił wyższych składek.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 7. Data: 2004-10-28 19:58:30
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/opisy/2790.htm

  • 8. Data: 2004-10-28 20:44:38
    Od: "saint0" <s...@p...fm>

    > http://ks.sejm.gov.pl/proc4/opisy/2790.htm

    Dzieki za linka, poczytalem troche, co w moim przypadku mnie
    zainterosowalo to fragment z "ekspertyzy i opinii" tego projektu
    ktory jest udostepniony pod tym linkiem, a mianowicie :

    Ponadto, w przedłożonym projekcie przewiduje się wprowadzenie
    preferencyjnych stawek na ubezpieczenie społeczne dla osób, które po raz
    pierwszy podejmują działalność gospodarczą na własny rachunek. Osoby te będą
    przez 24 miesiące opłacać składki na ubezpieczenia społeczne od podstawy
    wymiaru wynoszącej 50% minimalnego wynagrodzenia, co ma na celu zachęcenie
    do rozpoczynania działalności na własny rachunek.

    Wiec ja wlasnie jak pisalem wczesniej mam zamiar rozpoczac
    dzialalnosc, nawet juz w tym roku mialem to zrobic :) ale
    z tego co przeczytalem chyba warto poczekac do stycznia 2005,
    bo jak wejdzie ten projekt i ta stawka 50% dla nowo rozpoczynajacych
    dzialalnosc, to nie ukrywam bedzie to jakies ulatwienie dla mnie -
    mniejsze koszty.
    Co o tym myslicie, wejdzie to? czekac do stycznia? czy raczej nie ma sensu?

    pozdr.
    Si

  • 9. Data: 2004-10-28 21:09:28
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    sensu?

    ostatnio w "rzepie" bylo napisane , że nie ma wsród posłow zbyt
    wielkiego poparcie tej ustawy i dlatego rzad zwleka z przedlozenim.
    IMO uchwalą w tym roku.

  • 10. Data: 2004-10-28 21:32:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Oct 2004, EMPI wrote:
    [...]
    >+ To jak oni sobie wyobrażają , że na dzień dobry będzie się płacić
    >+ 6 stów zanim interes sie rozkreci i zacznie sie sensownie zarabiac ???

    W praktyce zmuszają sporą część "działaczy gospodarczych" do szukania
    "obejść" - albo w postaci wykonywania zleceń "tylko dla firm" ew.
    "przez zaprzyjaźnioną firmę" albo "łapania się pod KRUS" (który to
    KRUS z założenia jest instytucją w głowie się nie mieszczącą - ile
    tam jest, 85 czy 95% "dotacji" ??)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)