  • 21. Data: 2010-10-12 18:28:46
    Temat: Re: Czy jest tu obowiązek podatkowy?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > VAT w obecnym wydaniu jest IMHO dużo bardziej złożony jako podatek,
    > natomiast - przynajmniej w moim przypadku - jest bardziej dookreślony -
    > jest usługa lub wydanie towaru - jest podatek. W przypadku PIT mamy ten
    > mityczny dochód który nie za bardzo wiadomo czym jest.
    > No i ewidencja VAT zabiera mi powiedzmy 3 godziny raz na kwartał, a KPiR
    > podobnie - tyle że miesiąc w miesiąc.

    Eee tam, podatek od sprzedaży, podobny jak w USA, byłby jeszcze prostszy,
    a dawałby te same skutki. Prostszy: bo pobór podatku i jego odprowadzanie
    występowałyby tylko na etapie 'end usera'. VAT jest nieustannie naliczany,
    rozliczany, odprowadzany, zwracany i mnóstwo urzędników ma co robić,
    a jeszcze większa liczba cwaniaków ma gdzie kiwać.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2010-10-13 17:30:35
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "Jacek_P" napisał:
> [...]
    > rozliczany, odprowadzany, zwracany i mnóstwo urzędników ma co robić,
    > a jeszcze większa liczba cwaniaków ma gdzie kiwać.

    w USA to ten podatek jest zaledwie paroprocentowy, czy myślisz ze nasz
    nieżont pszestanie od tak sobie okradać obywteli?:O)

  • 23. Data: 2010-10-13 19:17:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 13.10.2010 19:30, PapaSmurf pisze:

    > w USA to ten podatek jest zaledwie paroprocentowy, czy myślisz ze nasz
    > nieżont pszestanie od tak sobie okradać obywteli?:O)

    Paszoł dyslektyku. Toleruję różne dziwactwa ale tego nie da się czytać.
    A te mordki na końcu to chyba też coś oznaczają, ale to nieodpowiednia
    grupa żeby o tym pisać..

    --
    Tomek

  • 24. Data: 2010-10-13 19:38:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2010 12:30 PM, PapaSmurf wrote:

    > w USA to ten podatek jest zaledwie paroprocentowy, czy myślisz ze nasz
    > nieżont pszestanie od tak sobie okradać obywteli?:O)

    to ile te pareprocent wg ciebie wynosi?

  • 25. Data: 2010-10-14 07:46:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 13 Oct 2010 14:38:14 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >to ile te pareprocent wg ciebie wynosi?

    Wg tego zupełnie nie-podatkowego osobowego źródła informacji
    (http://bloq.computerworld.pl/2010/10/13/kochane-ado
    be/) - do 8,25%

  • 26. Data: 2010-10-14 08:08:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 2:46 AM, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Wg tego zupełnie nie-podatkowego osobowego źródła informacji
    > (http://bloq.computerworld.pl/2010/10/13/kochane-ado
    be/) - do 8,25%

    ale do tego dochodzą jeszcze podatki lokalne, co w najdroższym miejscu
    dodaje sie do 10.75%.
    Dlatego prosiłem o uściśleniu, bo "parę" to się każdemu kojarzy z 2-3%.

  • 27. Data: 2010-10-14 08:12:08
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 14 Oct 2010 03:08:50 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    be/) - do 8,25%

    >ale do tego dochodzą jeszcze podatki lokalne, co w najdroższym miejscu
    >dodaje sie do 10.75%.

    Faktycznie:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_Unit
    ed_States

    Ale to i tak pół naszego VATu w podstawowej stawce.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 28. Data: 2010-10-14 08:26:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 3:12 AM, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Faktycznie:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_Unit
    ed_States

    > Ale to i tak pół naszego VATu w podstawowej stawce.

    a ja nie twierdzę, że jest drożej, tylko, że nie jest parę procent.
    bo 50% akcyzy na benzynę tez nie ma.

  • 29. Data: 2010-10-14 10:26:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 14.10.2010 10:26, witek pisze:

    ed_States

    > a ja nie twierdzę, że jest drożej, tylko, że nie jest parę procent.
    > bo 50% akcyzy na benzynę tez nie ma.

    Na początek wystarczyłoby `zamieszać` z VATem:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Goods_and_Services_Tax_
    (Australia)

    A w USA pojawiła się koncepcja FairTax:
    http://www.fairtax.org/
    http://pl.wikipedia.org/wiki/FairTax

    Cóż, można sobie poczytać i pomarzyć :)

    --
    Tomek

  • 30. Data: 2010-10-14 17:33:52
    Od: "PapaSmurf" <łofczy.bober@interia.pl>

    Órzytkownik "witek" napisał:

    be/) - do 8,25%

    ale od zera do tych 8procent!:O)
    ja głównie płaciłęm 3%, tego praktycznie nie czujesz, a u nas to nawet z
    kalkulatorem trudno pojąć cene netto i brutto:O(

    > ale do tego dochodzą jeszcze podatki lokalne, co w najdroższym miejscu
    > dodaje sie do 10.75%.

    u nas tesz są lokalne, 50% ZUSu, akcyzy, ukryte podatki, orkiestry ofsiaka,
    taca i złodziejskie mandaty, okradaja nas do nogi, nic mi nie zostaje:O(