  • Data: 2002-01-06 20:22:09
    Temat: Re: Czy ktoś ćwiczył: Przekształcenie DG w spółkę jawną?
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Fidecki" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3C38AAB9.30102@poczta.onet.pl...

    > OK. Tyle, że jak napisałem małżonka ma być moim wspólnikiem w spółce.
    > Więc stwierdzenie "spółka posiada majątek" oznacza: "Ja i małżonka
    > posiadamy majątek". A w chwili obecnej majątek "mojej" DG to jest ten
    > sam majątek mojej małżonki i mój. Dlatego nie widzę najmniejszego
    sensu
    > sprzedaży naszego majątku nam samym. Mało tego, mam wątpliwości, że
    > jeśli to zrobię, to zaraz po tym przywali się do tego US.
    > Wiem, że jeszcze niedawno była instytucja spółki małżeńskiej.
    Wpisywało
    > się małżonkę do rejestru DG i praktycznie bez żadnych komplikacji
    taka
    > spółka sobie funkcjonowała.

    A czy wszystkie przepisy (szczególnie podatkowe) mają sens (ten w Twoim
    i moim rozumowaniu)?.Ty masz zamiar coś zrobić w zgodzie z przepisami,a
    nie zdrowym rozsądkiem.Jeśli nie widzisz sensu to nie rób nic.A jak
    chcesz z sensem to zlikwiduj swoją DG i załóż SC z żoną-to jedyna
    (sensowna w Twoim mniemaniu) droga zgodna w dodatku z przepisami.Innej
    drogi w naszym ukochanym, robiącym wszystko w dziedzinie "wspierania
    ludzkich inicjatyw i przedsiebiorczości" nie ma. Pozostały Ci chyba
    Kajmany lub inny podobny kraj.
    Jacek