  • 11. Data: 2012-10-05 16:36:40
    Temat: Re: Czy mo na zrzec si spadku na rzecz konkretnej osoby?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:506e1047$0$1294$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie w sensie który miałem na myśli. Tj - nie ważne kto żyje a kto nie w
    > chwili otwierania spadku, skoro i tak jak nie on dziedziczy - to jego
    > spadkobiercy tak jakby żył.
    >
    > Ale owszem, ważne jest z kogo "spadło" na kogo w jakiej kolejności.

    > Inaczej, jest Jan Kowalski zamieszkały w Warszawie, umarł i zostawił 100
    > tys po sobie. Miał synów, Andrzeja, Błażeja, zamieszkałych w Warszawie
    > oraz Cypriana zamieszkałego w Nowym Jorku.
    >
    > Umiera C. To, ile dostanie A i B ze schedy po J zależy w części jego
    > spadku po J w dużej mierze od tego, jak to regulują przepisy USA i stanu
> [...]

    Pośrednio masz, ale oni nabywaja wówczas spadek w USA.

  • 12. Data: 2012-10-05 17:29:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Pośrednio masz, ale oni nabywaja wówczas spadek w USA.

    Nic nie nabywaja, dopoki nie potwierdzi tego sąd w USA.

    Jesli prawo USA bedzie mowilo, ze spadek moze nabyc tylko osoba łysa, to
    chocby w Polsce było inaczej majatku w USA nie dostana. No chyba, ze są
    łysi.

    Analogicznie w druga strone. Jesli wniosek o nabycie spadku zostałby
    złożony w USA, to wowczas to co w Polsce bedzie im sie należało ale
    dopiero po zatwierdzeniu decyzji z USA przez sąd polski o ile nie jest
    sprzeczny z prawem polskim.