  • 1. Data: 2012-09-21 22:05:02
    Temat: Składka na NFZ
    Od: StS <"sts"@wp.pl>

    Przez osiem lat nie płaciłem tych składek bo
    myślałem, że opłaca je pewna instytucja, która
    wypłacała mi powypadkowe alimenta co robiła
    zresztą od dłuższego czasu. Po zmianie sytuacji
    przy naliczaniu podatku w 2004 roku poinformowano
    mnie podobno, że odtąd mam sam płacić składkę.
    Nie "dotarło" to do mnie i dalej będąc przekonany,
    że składka jest opłacana nie zareagowałem i przez
    tych 8 lat korzystałem z usług medycznych bo
    w NFZ także się nie zorientowano, że coś jest
    nie w porządku i nie zablokowali mi karty czipowej.
    Dopiero nie dawno przy próbie skorzystania
    z pomocy medycznej okazało się, że nie mam
    uprawnień. Co mi grozi w związku z tym, czy będę
    musiał za te 8 lat ponieść jakieś koszty,
    czy jako, że wina była również po stronie NFZ bo nie
    poinformowali mnie na czas o wygaśnięciu uprawnień
    sprawę da się rozwiązać bez większych dla mnie
    problemów.

  • 2. Data: 2012-09-21 23:12:44
    Temat: Re: Składka na NFZ
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Sep 2012, StS wrote:

    > Po zmianie sytuacji
    > przy naliczaniu podatku w 2004 roku poinformowano
    > mnie podobno, że odtąd mam sam płacić składkę.

    IMVHO, na początek powinieneś poinformować czytelników,
    czy miałeś *obowiązek* ją opłacać, czy powiadomili "pan
    sobie sam płaci *jeśli* chce pan być ubezpieczony".
    IMVHO, zmienia to kwalifikację tego co trzeba zapłacić
    (w drugim przypadku za wykorzystane świadczenia plus
    odsetki, w pierwszym nieopłacone składki).
    Plus odsetki (z zastrzeżeniem niżej, tym w które wątpię).

    > Nie "dotarło" to do mnie i dalej będąc przekonany,
    > że składka jest opłacana nie zareagowałem

    Po pierwsze, prawie na pewno "normalny" czytelnik (nie
    będący doradcą, wyposażonym z oprogramowanie typu lexa)
    będzie miał kłopot z ustaleniem podstawy prawnej tego
    co opisujesz sprzed 8 lat.
    Do tego nie podajesz podstawowych informacji - z jakiego
    tytułu ta składka! (i czy dobrowolna).
    W tym elemencie dochodzi proste pytanie - czy NFZ miał
    obowiązek powiadomienia. Jeśli nie miał, to fakt że
    z dobrego serca ;) posłał (a nie dotarło), nie powoduje
    żadnych skutków.

    > Co mi grozi w związku z tym, czy będę
    > musiał za te 8 lat ponieść jakieś koszty,

    Zastrzegam że nie pamiętam które terminy przedawnień
    wchodzą w rachubę. Jeśli przypadkiem 5 lat (a składka
    jest miesięczna, nie tak jak przy podatku dochodowym
    rozliczanym rocznie i to za zeszły rok), część należności
    mogła się przedawnić. Tak sprzed okresu przedawnienia (przed
    momentem wszczęcia postępowania).

    > czy jako, że wina była również po stronie NFZ bo nie
    > poinformowali mnie na czas

    IMO, jeśli istniał przepis nakazujący powiadomienie (w co
    wątpię), to powinien on spowodować "zwolnienie" z opłacenia
    karnych odsetek.
    A jak wyżej - w zależności od istnienia ubezpieczenia "z automatu"
    lub dobrowolnego, wyjdzie albo konieczność zapłaty nieopłaconego
    ubezpieczenia, albo zwrotu wartości nienaleznie uzyskanych
    świadczeń.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-09-21 23:49:41
    Od: StS <"sts"@wp.pl>

> [...]
    > lub dobrowolnego, wyjdzie albo konieczność zapłaty nieopłaconego
    > ubezpieczenia, albo zwrotu wartości nienaleznie uzyskanych

    Nie mam pojęcia, czy płacenie było obowiązkowe, dość
    na tym, że składek nie płaciłem bo do 2004 roku
    robili bo ci, którzy spowodowali moje kalectwo a potem
    według tego co się od nich dowiedziałem miała to być
    moja sprawa. Jako, że przed tym składki były płacone
    regularnie w NFZecie nie sprawdzano mych uprawnień
    i z rozpędu więc przez 8 lat korzystałem ze zniżek
    przy świadczeniach lekarskich - recepty, stomatolog,
    sprzęt ortopedyczny.
    Chcę się przygotować do rozmowy w urzędzie na ten temat
    stąd moje zapytania.

  • 4. Data: 2012-09-22 00:32:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Sep 2012, StS wrote:

    Primo - przytnij proszę cytaty, zostawiając to co jest
    istotne, a nie WSZYSTKO!

    > Nie mam pojęcia, czy płacenie było obowiązkowe,

    I oczywiście nie widzisz powodów aby podać *z jakiego
    tytułu*. No to powodzenia życzę.
    Ale wróżki to chyba inna grupa...

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-09-22 10:11:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    StS" <"sts wrote:

    > Nie mam pojęcia, czy płacenie było obowiązkowe

    To trochę mało informacji na jakąkolwiek pomoc.

  • 6. Data: 2012-09-22 10:25:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2012 00:32:51 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > I oczywiście nie widzisz powodów aby podać *z jakiego
    > tytułu*. No to powodzenia życzę.
    > Ale wróżki to chyba inna grupa...

    Z tego co pisze, to wygląda na jakąś rentę z KC.

    Ale dziwne, że ktokolwiek od tego mu płacił jakieś składki.
    Nie przypominam sobie żeby był kiedykolwiek taki obowiązek.

    No i pytanie dodatkowe: jakim cudem nie ma żadnego innego tytułu
    do ubezpieczenia - to raczej rzadki wypadek.

  • 7. Data: 2012-09-22 12:43:21
    Od: StS <"sts"@wp.pl>

    Wydaje mi się, że wszystko opisałem dokładnie.
    Płacono za mnie składki po zmianie przepisów
    miałem to robić sam. Nie zrobiłem tego
    nie zauważono tego w NFZcie przez 8 lat,
    ja też nie zdawałem sobie sprawy, że teraz
    jestem zobowiązany do regulowania składek.
    Nie umiem tego lepiej wyjaśnić. Pytałem
    co teraz zrobić by odzyskać uprawnienia
    do świadczeń lekarskich i ile mnie to
    ewentualnie będzie kosztować.

  • 8. Data: 2012-09-22 12:56:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    StS" <"sts wrote:

    > Wydaje mi się, że wszystko opisałem dokładnie.
    > Płacono za mnie składki

    Jaki tytuł ubezpieczenia?

  • 9. Data: 2012-09-22 13:23:09
    Od: StS <"sts"@wp.pl>

    W dniu 2012-09-22 12:56, cef pisze:

    > Jaki tytuł ubezpieczenia?

    Nie znam się na tym waszym żargonie prawniczym,
    nie rozumiem pytania.

  • 10. Data: 2012-09-22 13:28:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello StS,

    Saturday, September 22, 2012, 1:23:09 PM, you wrote:

    > Nie znam się na tym waszym żargonie prawniczym,
    > nie rozumiem pytania.

    No kopnąć w dupę, żebyś w powietrzu z głodu zdechł.

    To jest, KWA NAĆ!, twoja sprawa! I to w twoim interesie jest, żeby się
    dowiedzieć, z jakim tytułem ubezpieczenia byłeś ubezpieczony. Nie
    można przez całe zycie przejść licząc tylko na to, że inni wszystko za
    ciebie zrobią.

    --
    Best regards,
    RoMan