  • 1. Data: 2012-10-02 00:42:47
    Temat: sad pracy
    Od: "D.P." <d...@g...com>

    Witam,

    Czy ktos wie jakie sa kolejne kroki. Po pozytywnym roztrzygnieciu dla
    mnie w sadzie pracy o odszkodowanie z tytulu niezgodnego z prawem
    zwolnienia z mnie z pracy podczas choroby. Sad orzekl "natychmiastowa
    wykonalnosc" i wyrok nieprawomocny i ze ja moge sie odwolac. Ale nie
    wiem od czego mam sie odwolywac jak orzeczenie i wyrok byl takie jak w
    pozwie chcialem. I tyle zasadzil odszkodowania co chcialem czyli 3
    miesieczne wynagrodzenie.
    Powiedzial coś czego nie zrozumialem o miesiecznym wynagrodzeniu na
    poczatek nawet jeżeli nie bedzie jeszcze uprawomocienia? Czy ktoś mial
    coś takiego lub wie ?
    Czy mam czekac na list z sadu z potwierdzeniem wyroku czy czekac na
    urpawomocnienie sie ? czy pracodawca przeleje mi srodki jakie zasadzilem
    mu i kiedy ma na to czas ? Kto wie jak to wyglada ? Prosze o wskazówki,

    Dzieki

    Daniel

  • 2. Data: 2012-10-02 01:16:22
    Temat: Re: sad pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Oct 2012, D.P. wrote:

    > Ale nie wiem od czego mam sie
    > odwolywac jak orzeczenie i wyrok byl takie jak w pozwie chcialem.

    Możesz się odwołać od swojego własnego "chcenia".
    Nie, nie żartuję :), choć w praktyce pewnie takie zjawisko nie występuje.
    Formalnie, jaki by wyrok sądu nie był, strony mają prawo do odwołania
    się w określonym terminie. Kropka. To że sąd się z nimi zgodził też
    mogą zaskarżyć. W końcu mogli zmienić zdanie ;>
    Jak się zgadzasz to siedzisz cicho i tyle.

    > Czy mam czekac na list z sadu z potwierdzeniem
    > wyroku czy czekac na urpawomocnienie sie ?

    Nie wiem o co chodzi z "potwierdzeniem wyroku", bo możesz mieć na
    myśli np. pisemne uzasadnienie - ono o ile się nie mylę co do zasady
    sporządzane jest tylko na wniosek.

    > czy pracodawca przeleje mi srodki jakie zasadzilem

    Jakby wszyscy którzy przegrali sprawę sądową płacili od ręki to
    co jest w wyroku, to komornicy poumieraliby z głodu.
    Krótko mówiąc: odpowiedzi na Twoje ostatnie pytanie *my* raczej
    nie znamy. Tego byłego pracodawcę pytaj!

    Tak BTW: pytania w żadnym razie nie kwalifikują się na .podatki,
    idź na .prawo!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-10-02 12:28:16
    Od: "D.P." <d...@g...com>

> [...]
    > nie znamy. Tego byłego pracodawcę pytaj!
    >
    > Tak BTW: pytania w żadnym razie nie kwalifikują się na .podatki,

    Dzieki Gotfyd

    Wiesz jeden czlowiek na innej grupie napisal mi tak powiedz co o tym
    myslisz:

    <<< Noramlnie jest tak że od wyroku sądu mogą sie odwołać obie strony czyli
    zarówno Ty jak i pracodawca w terminie dwóch tygodni od otrzymania
    uzasadnienia. Jeżeli zadna strona sie nie odwoła to wyrok staje sie
    prawomocny. To Ty masz złożyć wniosek o odpis wyroku z klauzulą, Z takim
    wyrokiem idziesz do pracodawcy i ustalasz kiedy Ci wypłaci, jak nie będzie
    chciał to idziesz do komornika.>>>>

    Daniel

  • 4. Data: 2012-10-02 13:15:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Oct 2012, D.P. wrote:

    > Wiesz jeden czlowiek na innej grupie napisal mi tak powiedz co o tym myslisz:

    Dokładnie to napisał, co wynika z treści wyżej.
    Ja np. dalej nie wiem co chciałeś rozumieć przez "potwierdzenie wyroku".

    > <<< Noramlnie jest tak że od wyroku sądu mogą sie odwołać obie strony czyli
    > zarówno Ty jak i pracodawca w terminie dwóch tygodni od otrzymania
    > uzasadnienia.

    No to jest jedyne miejsce w którym mam wątpliwość - uzasadnienie
    wg tego co wiem, sąd wystawia tylko na wniosek.
    Chyba że w sądzie pracy jest inaczej.

    Reszta mi się zgadza.

    Raz jeszcze -> goto .prawo, NTG!

    pzdr, Gotfryd