  • Data: 2004-01-14 22:30:53
    Temat: Re: Czy moge pracować za żonę ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jan 2004, EMPI wrote:
    [...]
    >+ > >+ Czy będzie zgodnie z prawem gdy firmę założy sobie żona,
    >+ > >+ ja będę pełnomocnikiem i będę w jej imieniu wykonywał
    >+ > >+ jakies usługi (mając równolegle swoją działalność) ?
    >+ > A nie możesz "po prostu" być osobą współpracującą ?
    >+
    >+ Nie, bo ona nie będzie chciała zjamować się PIT'ologią itp,.
    >+ więc raczej pełnomocnictwo moje jest niezbędne :-)

    Ale nie chodziło o pełnomocnictwo. Chodzi o *faktyczne wykonywanie*
    działalności: pełnomocnik jest od "spraw prawnych" a nie łażenia
    z młotkiem/lutownicą/czymkolwiek :)
    A wtedy IMHO (niezależnie od pełnomocnictwa) "współpracowanie"
    będzie miało miejsce. Zabronione chyba nie jest (dopóki nie zaczniesz
    dokonywać transakcji między lub wspólnych z twoją żoną - wtedy
    też nie jest zabronione ale ceny podlegają kontroli US :)), ale
    trudno uznać że "nikt" realizuje umowy twojej żony :)
    >+
    >+ > Nie wiem czy tu jakiś "podwójne społeczne" nie wejdzie :],
    >+ > ale może nie !
    >+
    >+ Nie, bo żona pracuje na pełnym etacie.

    A co to ma do rzeczy ?? Społeczne płaci się od każdego "źródła".
    I przyznam że nie wiem jak interpretuje się taki przypadek, że
    ktoś prowadzi własną DG a jednocześnie jest "współpracujący"
    w innej :)
    W układzie 1-os DG + S.C. płaci się 2 społeczne (a jeśli się
    pracuje - to niezależnie trzecie :>).

    >+ Ufff - czyli chyba jednak mi się uda ominąc VAT :-)

    No cóż, widać biznes robi się "poważny" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)