    From: "MooSHEL" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy mozna w koszta...?
    Date: Tue, 21 Dec 2004 21:27:45 +0100
    <o...@n...onet.pl> <cpu3o6$67n$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412171001570.712@athlon>
    <cpvapc$2qi$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412180106390.1376@athlon>
    <cq0es3$la8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412181025120.392@athlon>
    <cq57ib$cul$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0412202328260.1964@athlon>
    <cq7tga$ero$1@nemesis.news.tpi.pl> <c...@z...zukih.org>
    <Pine.WNT.4.61.0412211107420.1404@athlon>

    > To jest ZUPEŁNIE inna sprawa !
    > Zajrzyj do ustawy: kosztem są wydatki "poniesione w celu uzyskania
    > przychodu". W DG OF wskaźnikiem nabycia "w celu" jest m.in. "zakup
    > na firmę" i trudno tłumaczyć że coś kupione 3 lata przed rozpoczęciem
    > DG (nie "na firmę" bo f-my nie było...) było kupione "w celu osiągnięcia
    > przychodu" (IMHO nie przejdzie).
    > Ale dla ŚT jest ODOBNA regulacja ! - NIE wymaga się aby ST były "kupione
    > w celu uzyskania przychodu" :), zakup ST NIE jest kosztem...
    > *Uznać* za ST można *wszystko* co jest "własnością lub współwłasnością
> [...]

    Sprzeciw. (sorry, ale bardzo mi się to spodobało).

    "Art. 22. 1. Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są
    wszelkie koszty poniesione W CELU osiągnięcia przychodów".

    Jest to zasada generalna i dotyczy WSZYSTKICH kosztów. Amortyzacja jest
    kosztem. Zresztą jest to JESZCZE RAZ potwierdzone poniżej, gdzie ustawodawca
    stwierdza, że nie podlegaja amortyzacji ŚT niezwiązane z działalnością
    gospodarczą.

    "Art. 22a. 1. Amortyzacji podlegają (...) [środki trwałe] !!!!wykorzystywane
    przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością
    gospodarczą !!!"

    Co wcale nie oznacza, że ZED nie może wciągnąć tego do EST, ale O ILE jest
    to związane z prowadzoną przez niego działalnością.

    Pa,
    MooSHEL