    From: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy mozna w koszta...?
    Date: Fri, 24 Dec 2004 16:09:41 +0100
    <o...@n...onet.pl> <cpu3o6$67n$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412171001570.712@athlon>
    <cpvapc$2qi$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412180106390.1376@athlon>
    <cq0es3$la8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412181025120.392@athlon>
    <cq57ib$cul$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0412202328260.1964@athlon>
    <cq7tga$ero$1@nemesis.news.tpi.pl> <c...@z...zukih.org>
    <Pine.WNT.4.61.0412211107420.1404@athlon>
    <cqa12r$oi0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412220004390.1124@athlon>

    Hej!

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.61.0412220004390.1124@athlon...

    > Ale NIE JEST kosztem NABYCIE środka trwałego ! - i o to poszło
    > (że *zakup* nie musi być dokonany "w celu..." :)), mało - ty o tym
    > wiesz i podpuszczasz ;>

    Heh - to oczywiście skrót myslowy był.

    Zatem - mam swój ST i mam firmę. Z pewnych względów sobie go nie wciągałem
    do ewidencji, ale względy te ustały. (ST legalnie nabyty na os fiz.)
    Koszty rzecz mile widziana, więc chętnie bym sobie ów ST siorbnął do
    EST i amortyzował. ST jest urządzeniem codziennie przeze mnie wykorzystywanym
    w celu prowadzenia DG i osiągnięcia przychodu.
    <sytuacja cąłkowicie hipotetyczna - przyjmijmy> ;-)
    Jak ów ST wciągnąć do EST, jeśli nie mam _już_ na niego dowodów
    zewnetrznych? ST w takim stanie, jak ten jest wart ok. 9.oooPLN.

    Jest to prosta "obrabiarka CNC" - ma nieco ponad.

    > Ależ prawda :)
    > Znaczy: za bardzo zaakcentowałem tym razem w drugą stronę :)
    > Uff....

    Jeszcze jedno dziwne pytanie - co mam zrobić z 3 kategoriami, hmmm,
    przedmiotów - ułatwiających osiąganie przychodu i z tym związanych. ;-)

    >1500 i użytkowanie ponad rok
    >3500 i użytkowanie do roku
    <1500 i użytkowanie ponad rok

    To akurat pytanie czysto teoretyczne.

    I następna rzecz - czy prawda jest, iz niektóre US potrafia robić
    problem z posiadania 2 komórek na jedną, jednoosobową firmę i nie jest
    tu argumentem korzystny układ taryf? Doradzono mi "posiadanie drugiego
    aparatu w celu utrzymywania kontaktu" z osobami współpracującymi. I co
    Wy na to?

    A generalnie - Wesołych Świąt i jasnych przepisów. :-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Niestety - pomijając absurdalne racje działkowców, którzy hodują swoje ołowiane