  • 1. Data: 2004-10-17 18:43:24
    Temat: Czy pracodawca moze naliczyc ZUS od ekwiwalentu za paliwo
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Pytanie dotyczy mojej tesciowej. Pracuje ona na poczcie jako listonosz.
    Ostatnio zakomunikowano wszystkim pracownikom ze bedzie odliczany ZUS od
    ekwiwalentu ktory otrzymuja za wyjezdzone paliwo. Czy jest do zgodne z
    prawem ?

    Patryk

  • 2. Data: 2004-10-17 18:49:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Patryk,

    Sunday, October 17, 2004, 8:43:24 PM, you wrote:

> [...]
    > Ostatnio zakomunikowano wszystkim pracownikom ze bedzie odliczany ZUS od
    > ekwiwalentu ktory otrzymuja za wyjezdzone paliwo. Czy jest do zgodne z

    Dziwne - akurat niedawno udało się 'odkręcić' zarówno ZUS jak i
    podatek dochodowy od tych wypłat...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-10-18 06:49:56
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    > Dziwne - akurat niedawno udało się 'odkręcić' zarówno ZUS jak i
    > podatek dochodowy od tych wypłat...

    Moze mi Pan powiedziec gdzie sie to udalo odkrecic ? Moze jakas decyzja
    pocztowa, lub jakas inna podstawa prawna ? Naprawde mi na tym zalezy.

    --
    Patryk

  • 4. Data: 2004-10-18 09:04:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2004, Patryk wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Ostatnio zakomunikowano wszystkim pracownikom ze bedzie odliczany ZUS od
    >+ ekwiwalentu ktory otrzymuja za wyjezdzone paliwo. Czy jest do zgodne

    Odszukałem co nieco:
    rozporządzenie: DzU nr 183, poz. 1888., dotyczy wypłat od 1 sierpnia

    Było coś w Rzeczpospolitej 17.06.04 nr 140 oraz 26.08.04 nr 200

    BTW: w GP:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/11.html?numer=1267
    &dok=1267.11.130.2.1.1.0.1.htm
    jest artykuł:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/11.html?numer=1267
    &dok=1267.11.284.1.4.1.0.3.htm
    ...w którym padła odpowiedź[1] że "jest podatek" sprzeczna z wnioskiem
    Romana - widać jest JESCZE jakiś przepis.

    [1] dziwne... jest "w płatnych"... a nie był...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-10-18 09:38:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Patryk,

    Monday, October 18, 2004, 8:49:56 AM, you wrote:

    > Moze mi Pan powiedziec gdzie sie to udalo odkrecic ? Moze jakas decyzja
    > pocztowa, lub jakas inna podstawa prawna ? Naprawde mi na tym zalezy.

    Tak z głowy to nie bardzo. Do sierpnia były cuda na kiju - to, czy w
    danym województwie (ewentualnie w ramach zasięgu danych Dyrekcji
    Okręgu) pobierano składki i/lub zaliczki na podatek dochodowy zależało
    od lokalnych oddziałów ZUS. Ale według mojej wiedzy od września
    zrobiono z tym porządek.
    Postaram się dzisiaj dokładnie dowiedzieć, który to minister i w
    którym rozporządzeniu mieszał.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2004-10-18 09:43:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Monday, October 18, 2004, 11:04:45 AM, you wrote:

> [...]
    > rozporządzenie: DzU nr 183, poz. 1888., dotyczy wypłat od 1 sierpnia
    > Było coś w Rzeczpospolitej 17.06.04 nr 140 oraz 26.08.04 nr 200

    Płatne :-(

    > ...w którym padła odpowiedź[1] że "jest podatek" sprzeczna z wnioskiem
    > Romana - widać jest JESCZE jakiś przepis.

    Jest na pewno - specprzepis dla listonoszy.

  • 7. Data: 2004-10-18 13:15:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    >+ > http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/11.html?numer=1267
    &dok=1267.11.284.1.4.1.0.3.htm
    >+
    >+ Płatne :-(

    No toż PISAŁEM że płatne.
    I że NIE BYŁO płatne też pisałem.
    ^^^^^^^^
    Mam wykładać wielkimi literami ?? ;>
    Wrrr....
    Toż chyba wystarczy to:
    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org
    ...przeczytać (CAŁE !) z pięć razy... dochodząc do wniosku że NIE
    o sam fakt niespytania się *w ogóle* się czepiam... ;)

    ----cytat----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)