  • Data: 2004-06-05 11:10:59
    Temat: Re: Czy przy likwidacji firmy podatek naliczony przepada?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Jun 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news pisze:
    [...]
    >+ >>+ UWAGA!
    >+ >>+ wystąpi tu transakcja pomiędzy podmiotami powiązanymi (art.32 PTU i 25
    >+
    >+ Przeciez jest to sprawa do dogadania pomiedzy wspolnikami.

    Hm... "a co ja tu robię" (w liscie cytowań :)) skoro nie ma ani
    jednego mojego słowa ? ;)

    >+ Nie ma zadnych zakazow towar sprzeac po cenach detalicznych "sobie" a potem
    >+ sprzedac go juz komus bez marzy.. to naprawde maly problem..

    Upraszczasz. Ale co do tego że "bilans zysku" się zgadza zgodziłem
    się już wczesniej :)
    Niemniej... zakładajac że zrobisz tak jak piszesz:
    - cena zakupu u hurtownika wynosi H
    - cena sprzedaży w detalu wynosi D
    - "własna" firma A sprzedaje "własnej" firmie B po cenie D
    ...to z przepisu art. 25.2.1 (czyli "pierwszej w kolejnosci
    metody") wynika jasno i wyraznie że cena przy transakcji "powiazanej"
    jest *niewłasciwa* :>
    Krótko piszac firma A jest zobowiazana sprzedac po cenie D
    zas B - kupic po cenie H, zas falszowanie dokumentow zeby
    cena zakupu była inna od ceny sprzedaży jest zabronione ;>

    Jak dla mnie własnie należy dokonać *przekształcenia*, wybierajac
    sobie cos pasujacego z art. 24.3, przecież:
    +++
    [...] Nie ustala się dochodu na dzień likwidacji, jeżeli:
    1) w wyniku zmiany formy prawnej lub połączenia przedsiębiorstw składniki
    majątku objęte remanentem zostały wniesione w formie wkładu lub aportu do
    nowo powstałego lub istniejącego przedsiębiorcy,

    2) nastąpiła całkowita lub częściowa zmiana branży,

    3) osoba fizyczna wniosła w formie wkładu lub aportu do spółki cywilnej
    albo spółki handlowej składniki majątku objęte remanentem,

    4) nastąpiło przekształcenie spółki cywilnej w spółkę handlową lub
    osobowej spółki handlowej w inną osobową spółkę handlową albo w kapitałową
    spółkę handlową.
    ---

    ...jest własnie PO TO. Zeby NIE TRZEBA było rozwikływać łamańca
    z "powiazaniami". Ale pytajacy nie był łaskaw podać na czym polega
    "budowanie na bazie" :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)