  • Data: 2007-09-26 22:58:59
    Temat: Re: Czy to możliwe, że kupujący zapłacił za mnie PCC-3?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Sep 2007, Alex81 wrote:

    > In article <fdeg9a$1jhg$1@news2.ipartners.pl>, m...@p...onet.pl
    > says...

    Dobrze gada.

    > To może pokaż jej formularz PCC-3 i zapytaj dlaczego w polu "podmiot
    > składający deklarację" są dostępne następujące opcje do wyboru:
    > 1. podmiot zobowiązany _solidarnie_ do zapłaty podatku

    ...z tego powodu, że zakup może być dokonywany na *współwłasność*.
    Albo obie strony mogą być nabywcami :P (patrz niżej)
    A współwłaściciele za wspólną transakcję odpowiadają już solidarnie.
    Jednak solidarna odpowiedzialność sprzedawcy z kupującym jest już
    zniesiona, a to dlatego że *tylko* nabywca odpowiada za PCC - od 1.I.br
    :)
    Do tego dochodzi umowa zamiany, gdzie obie strony są "otrzymujace"
    więc obie odpowiadają za podatek, bo jak inaczej.
    Solidarna odpowiedzialność jest wyraźnie opisana w art.5

    > Nie muszę dodawać że w przypadku kupna samochodu dotyczy Cię tylko
    > pierwsza opcja?

    ...nie musisz, bo to prawda :)

    pzdr, Gotfryd