  • Data: 2007-09-26 22:52:12
    Temat: Re: Czy to możliwe, że kupujący zapłacił za mnie PCC-3?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Sep 2007, 'Tom N' wrote:

    > Blablabla,

    Zgoda :)

    > Art. 765. Przez umowę komisu przyjmujący zlecenie (komisant)

    Ale wyraźnie napisano: tu NIE MA KOMISU!
    Podwójna umowa sprzedaży - "ludź ulicy" do AAA raz, AAA do Macka dwa.
    Nie ma zlecenia sprzedaży, kupują na własność jako towar handlowy.

    > Bo ponieważ?

    ..."ponieważ" to masz masz oczywiście rację...

    [...]
    > Która ze stron *czynności* (a były dwie czynności i w sumie trzy strony)

    Ano. I żadną czynnością nie był komis :)

    > Czego nie mogą? Umieścić dodatkowej informacji na fakturze VAT-marża?

    To są skutki stosowania przekazu w postaci zazipowanej do dwu słów,
    czyli "czeski film" ;)
    Jakby tak RoMan napisał CZEGO jego zdaniem nie mogą, to byś mu
    nie mógł zza węgła przyłożyć czym innym niż miał na myśli ;)
    [przypomnę: "grupowicz często dostaje odpowiedź na to o czym PISZE
    a nie na to o czym MYŚLI, obstawiam 99,8% trafności na ten przypadek
    oraz 98% że o tym co myślał wiesz, ale ktoś musi Greka udawać :O,
    OK!]

    > Wskażesz przepis?

    Też byłbym ciekaw. Ze trzy czwarte faktur byłaby w .pl nieważna,
    jakby istniał zakaz umieszczania dowolnych *dodatkowych* treści
    na fakturze :)

    > Genialna odpowiedź US, na piśmie dali? Czyżby sprzedaż przez komis nie
    > podlegała VAT?

    wKF: podlega czy tak czy siak, ale przecież nie o komus idzie.

    > Aha...

    A co, źle gadała? ;)
    Przyznała, że sama nie wie jak ma być :P, to trzeba jej ustawą o PCC
    rzucić na biurko :]

    > Coś mi sie kołacze, że wiążące interpretacje zostały zlikwidowane.

    Myślę, że RoMan sugerował nie wniosek o wiążącą interpretację,
    a tzw. "czynność obywatelską" potocznie zwaną "donosem", acz
    akurat podzielając Twoje stanowisko tam gdzie jest wyraźne
    i odnosi się do opisanego stanu (wybacz, ten komis :)), określę
    tezę o "wyprostowaniu AAA" jako "kulę w płot" ;)
    (może ktoś rozsądny im doradzi żeby o tym PCC *zbędnie* nie
    wspominali i tyle).

    > CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki

    Tak jest!

    pzdr, Gotfryd