  • 1. Data: 2011-08-22 10:53:27
    Temat: Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?
    Od: Wyzbyty <w...@g...com>

    Wynajmuje lokal, w którym prowadzę własną działalność gospodarczą,
    handel. Dostałem aneks do umowy wynajmu, punkt który się pojawił brzmi
    tak: najemca zobowiązuje się do składania oświadczeń o wysokości
    przychodów za okresy miesięczne, a na życzenie wynajmującego także
    wydruków z kasy fiskalnej za określony miesiąc.
    Oczywiście obawiam się, że jak odmówię to mi wypowiedzą lokal, ale czy
    taki zapis jest legalny, czy wynajmujący ma prawo domagać się takich
    informacji?

  • 2. Data: 2011-08-22 11:01:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-22 12:53, Wyzbyty pisze:
> [...]
    > Oczywiście obawiam się, że jak odmówię to mi wypowiedzą lokal, ale czy
    > taki zapis jest legalny, czy wynajmujący ma prawo domagać się takich

    Może.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-08-22 11:21:16
    Od: Asen <a...@g...com>

    > Może.
    > Liwiusz

    No to jestem zły, bo podejrzewam, że chcą mi wypowiedzieć umowę (lokal
    mam 5 lat) i ta informacja będzie "przydatna" nowemu najemcy - który
    powie, aha tyle ma na miesiąc, to wchodzę i przebije czynsz.

  • 4. Data: 2011-08-22 11:33:39
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 22.08.2011 12:53, Wyzbyty wrote:
> [...]
    > Oczywiście obawiam się, że jak odmówię to mi wypowiedzą lokal, ale czy
    > taki zapis jest legalny, czy wynajmujący ma prawo domagać się takich

    Domagać się może gdy podpiszesz taką umowę.
    Tyle że to jakieś kuriozum jest, ja bym uciekał od takich byznesmenów.

    Tomek

  • 5. Data: 2011-08-23 05:59:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-22 13:33, tomek pisze:
    umowę.
    > Tyle że to jakieś kuriozum jest, ja bym uciekał od takich byznesmenów.

    Hmm, a nie jest to standard w tzw. 'galeriach'?

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-08-23 07:47:17
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Hmm, a nie jest to standard w tzw. 'galeriach'?

    to jest generalnie wasnie norma w galeriach handlowzch.
    Ale jakoś nikt nigdy nie robił z tego użytku (mamy 2 sklepy w galeriach).
    Możesz zawsze napisać, że obroty ze sprzedaży są objęte tajemnicą handlową,
    a jawne sa tylko obroty ze sprzedaży z podmiotami, które wyrażą na to zgodę,
    i że na podstawie nowej umowy lub aneksu z właścicielem lokalu zwrócisz się
    z prośbą
    do swoich klientów o wyrażenie zgody na ujawnienie wysokości wzajemnych
    obrotów.
    pozdr.
    gr

  • 7. Data: 2011-08-23 08:00:47
    Temat: Re: Czy wynajmuj?cy mo?e ??da? o?wiadczenia o obrotach firmy?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 09:47, GR001 pisze:

    > to jest generalnie wasnie norma w galeriach handlowzch.
    > Ale jako? nikt nigdy nie robi? z tego u?ytku (mamy 2 sklepy w galeriach).
    > Mo?esz zawsze napisa?, ?e obroty ze sprzeda?y s? obj?te tajemnic? handlow?,
    > a jawne sa tylko obroty ze sprzeda?y z podmiotami, kt?re wyra?? na to zgod?,
    > i ?e na podstawie nowej umowy lub aneksu z w?a?cicielem lokalu zwr?cisz si?
    > z pro?b?
    > do swoich klient?w o wyra?enie zgody na ujawnienie wysoko?ci wzajemnych
    > obrot?w.

    I co, właściciele galerii 'łykają' takie tłumaczenie?

    --
    spp

  • 8. Data: 2011-08-23 09:31:19
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 23.08.2011 07:59, spp wrote:
    > W dniu 2011-08-22 13:33, tomek pisze:
    > umowę.
    >
    > Hmm, a nie jest to standard w tzw. 'galeriach'?

    Dzięki za uświadomienie - niezłe jaja..

    Tomek

  • 9. Data: 2011-08-23 11:32:00
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Dzięki za uświadomienie - niezłe jaja..

    nie jaja tylko standardowa praktyka w cywilizowanych krajach.
    tam ludzie maja do siebie wiecej zaufania i relacje miedzy podmiotami sa
    wazniejsze niz jakies tam tajemnice.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 10. Data: 2011-08-23 11:34:02
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 23.08.2011 13:32, wromek wrote:

    > nie jaja tylko standardowa praktyka w cywilizowanych krajach.
    > tam ludzie maja do siebie wiecej zaufania i relacje miedzy podmiotami sa
    > wazniejsze niz jakies tam tajemnice.

    Ale co ma piernik do wiatraka ??

    Tomek