  • 1. Data: 2003-04-15 21:03:41
    Temat: DG?
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    własnie zalozylam DG i zaczynam rozczytywac sie we wszystkich
    rozporzadzeniach. Mam zwiazane z tym pytanie czy jest gdzies spis
    wyodrebnionych nazwa "rzeczy", które mozna wliczac w koszty uzyskania
    przychodu. Jestem osobą fizyczna prowadzaca DG. I jeszcze jedno, jak to jest
    z zakupem biletow MPK na przejazdy do miejsca pracy (sieciowe,
    tygodniowe...), czy wystarczy miec na nie fakture, czy musza to rowniez byc
    bilety imienne, no i oczywiscie czy mozna taka f-re zaliczyc w KUP .

    Pozdrowienia
    Baska

  • 2. Data: 2003-04-16 03:00:59
    Temat: Re: DG?
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Basia lub Damian -----###
> [...]
    > tygodniowe...), czy wystarczy miec na nie fakture, czy musza to rowniez byc
    > bilety imienne, no i oczywiscie czy mozna taka f-re zaliczyc w KUP .

    nie ma spisu - albo coś jest kosztem uzyskania przychodu (ponosisz
    wydatek aby dzięki niemu uzyskać przychód) albo nie

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-04-16 07:20:33
    Od: "buba" <1...@w...pl.NOSPAM>

> [...]
    byc
    > bilety imienne, no i oczywiscie czy mozna taka f-re zaliczyc w KUP .

    IMHO to nie bedzie KUP

    pozdr
    bubbbaaassss

  • 4. Data: 2003-04-16 12:05:55
    Od: emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki)

    Witam,

    "buba" <1...@w...pl.NOSPAM> wrote in <b7j0ic$5fq$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    >IMHO to nie bedzie KUP

    A to niby dlaczego zakup bilet miesiecznego, nie moze byc zaliczony w KUP??? Jak sie
    nie ma samochodu, to jakos sie do klienta trzeba dostac...

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emskeys.emssik.net.pl <- fajny toolsik :)

  • 5. Data: 2003-04-16 12:13:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik buba napisał:

    > byc

    > IMHO to nie bedzie KUP

    Dlaczego? Dodali jakies wyłaczenia w tym roku?
    Co przegapiłam?
    Bo jeżeli to jest bilet na dojazd do klienta (a nie pracodawcy!) to
    gdzie widzisz przeszkodę?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-04-16 12:15:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik hADeSik napisał:

    > nie ma spisu - albo coś jest kosztem uzyskania przychodu (ponosisz
    > wydatek aby dzięki niemu uzyskać przychód) albo nie

    Hadesik cos chyba przegapiłeś - jest spis tego co nie jest kosztem
    uzyskania z urzędu - w ustawie o pod. doch od os. fizycznych (lub
    prawnych, do wyboru)
    A i związek z uzyskanym przychodem nie musi byc bezpośredni, wsytarczy
    że jest konieczny (jak nie kupię długopisu to nie bede miała czym
    wystawic faktury, ale przecież bezpośrednio ten długopis dochodu nie
    generuje)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-04-16 13:36:39
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > że jest konieczny (jak nie kupię długopisu to nie bede miała czym
    > wystawic faktury, ale przecież bezpośrednio ten długopis dochodu nie

    Ale żeby nie było tak pięknie, to pozwolę sobie przypomnieć,
    że rzecz dzieje się w Polszcze i niekiedy nawet "konieczność"
    wydatku oraz jego brak na ustawowej liście wyłączeń nie zabezpiecza
    przed kwestionowaniem :-(

    Pix

  • 8. Data: 2003-04-17 12:40:55
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Maddy -----###

    > Hadesik cos chyba przegapiłeś - jest spis tego co nie jest kosztem
    > uzyskania z urzędu - w ustawie o pod. doch od os. fizycznych (lub
    > prawnych, do wyboru)

    wszak o spis tego co jest chodziło (o spisie co nie jest wiem) ;-)

> [...]
    > że jest konieczny (jak nie kupię długopisu to nie bede miała czym
    > wystawic faktury, ale przecież bezpośrednio ten długopis dochodu nie

    ale kupiłaś go aby uzyskać przychód - znaczy się zgadzamy ;-)

  • 9. Data: 2003-04-18 23:06:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Apr 2003, Basia lub Damian wrote:

    >+ Witam,
    >+ własnie zalozylam DG [...]
    >+ I jeszcze jedno, jak to jest
    >+ z zakupem biletow MPK na przejazdy do miejsca pracy

    Do miejsca *pracy* czy *prowadzenia DG* ?
    Bo jakoś dziwnie nawet Maddy w kwestii wróżki nie pyta ;)

    pozdrowienia, Gotfryd