  • 1. Data: 2003-04-15 20:14:20
    Temat: VAT po przystapieniu do UE
    Od: "Doktor Lubicz" <doktorlubicz[ANTY SPAM]@op.pl>

    Witam,

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie jak będziemy płacić VAT po wejściu do
    UE? Czy tak jak teraz bedzie konieczna odprawa celna?

    Pozdrawiam,
    DL.

  • 2. Data: 2003-04-16 10:07:20
    Temat: Re: VAT po przystapieniu do UE
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Doktor Lubicz" <doktorlubicz[ANTY SPAM]@op.pl> napisał w
    wiadomości news:b7hpb3$l08$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie jak będziemy płacić VAT po wejściu
    do
    > UE? Czy tak jak teraz bedzie konieczna odprawa celna?

    Będziemy płacić VAT, ale inaczej niż dotychczas. Niestety tego się nie
    dowiesz - europropagandziści nie mówią o takich "pierdołach" - ostatnio
    pokazywali za to rolnika, który dzięki dotacjom z EU zatrudnił 5
    pracowników!!!

    Odprawa celna będzie konieczna do krajów spoza UE i prawdopodobnie również
    nadal przez pewien wobec państw UE - ponieważ nie zdążymy dostosować naszego
    systemu informatycznego. Taka wypowiedź pojawiła się w ciągu ostatnich 2
    tygodni u przedstawicieli Unii.
    Dla mnie właściwie jedynie mozliwość importu z zaagranicy i eksportu za
    granicę bez kosztownych i skomplikowanych procedur celnych było ostatnim
    ważnym argumentem "za", a zdaje się, że nic z tego nie wyjdzie :-/.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-04-16 10:32:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie jak będziemy płacić VAT po wejściu
    do
    > UE? Czy tak jak teraz bedzie konieczna odprawa celna?

    Jeśli się nie mylę, to nie tak dawno temu zagadnienie to było
    omawiane na łamach Dobrej Firmy.
    Nie pamiętam jednak numeru i należałoby przeszukać sobie
    ich archiwum - niestety bezpłatnie tylko do końca kwietnia :-(

    Pix

  • 4. Data: 2003-04-16 11:02:21
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie pamiętam jednak numeru i należałoby przeszukać sobie
    > ich archiwum - niestety bezpłatnie tylko do końca kwietnia :-(

    Tam było to opisane jak wspólpracuje firma z Niemiec z firmą z Wielkiej
    Brytanii i to do tego w jednym czy 2 zdaniach :-( (jeśli mówimy o tym samym
    tekście). Nic na temat obowiązków wypełnainia nowych deklaracji VAT (chyba
    takie będą), deklaarcji zastepujacych SADy (ma być w mniejszym zakersie niż
    dotychczas), ani na temat tego, czy będzie to Polski dotyczyć od razu po
    wejściu czy może za 10 lat :-/.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-04-16 11:42:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    niż
    > dotychczas), ani na temat tego, czy będzie to Polski dotyczyć od razu po

    Chyba jednak nie mówimy o tym samym ;-)
    Współpraca z poszczególnymi państwami to jedno, a wejście do UE to drugie.
    Pamiętam taki obszerny artykuł na całą stronę pisany dosyć drobną czcionką
    traktujący właśnie o konsekwencjach VATowsko-celnych naszej akcesji.
    Nie dam głowy, że to akurat Dobra Firma, bo może akurat było to umieszczone
    w "Prawo co dnia", ale bardziej jednak skłaniałbym się do tego pierwszego.
    Artykuł ukazał się kilka dni po narzekaniach na grupie na brak bliższych
    informacji na ten temat :-))

    pozd.Pix