  • 1. Data: 2004-11-15 06:31:12
    Temat: DG, Sprzedaz + informatyka?
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    Witam,

    prowadze wlasna DG (KPiR, VAT), glownym profilem sa uslugi
    informatyczne (pisanie oprogramowania, konserwacja sprzetu), ale
    w GUS wpisalem sobie jeszcze sprzedaz (numer 52.48).
    Chodzilo mi o ew. sprzedaz komputerow. Teraz znajoma prosila mnie
    o uczestniczeniu w drobnej sprzedazy kosmetykow. Tzn ja mialbym
    kupowac je w hurtowni, a potem sprzedawac dalej dokladajac wlasna
    marze. Czy nie bedzie sie czepial?

    I jeszcze moze jedno krotkie. Pracujac na umowe o prace, jakby sie
    chcialo zalozyc wlasna DG, to zaklad i tak dalej placi caly ZUS, a
    samemu trzeba tylko zdrowotne placic (i tak potem odliczane od
    podatku). Czyli majac odpowiedni "urobek" na ZUS nie wydaje sie nic?

    Pozdrawiam,
    Janusz

    --
    Szukasz informacji? A moze e-Booka ?
    Przejrzyj oferte i zapisz sie, gratisowe pozycje dla uczestnikow.

  • 2. Data: 2004-11-15 10:07:56
    Temat: Re: DG, Sprzedaz + informatyka?
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

    On Mon, 15 Nov 2004 07:31:12 +0100, Janusz
    <j...@a...net.pl.nospam.pl> wrote:

> [...]
    >samemu trzeba tylko zdrowotne placic (i tak potem odliczane od
    >podatku). Czyli majac odpowiedni "urobek" na ZUS nie wydaje sie nic?

    Różnicę pomiędzy składką 8,25% podstawy ubezpieczenia zdrowotnego, a
    7,75%, które możesz odliczyć od podatku. Czyli co miesiąc kilka
    złotych zapłacisz dodatkowo na ubezpieczenie zdrowotne.
    Oczywiście deklaracje do ZUS i wpłaty ubezpieczenia musisz dokonywać i
    tak (deklarację tylko pierwszą, i przy każdej zmianie/korekcie, ale
    nie przy zmianie podstawy obliczenia).

    Pozdrawiam
    AS

  • 3. Data: 2004-11-16 11:28:57
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Różnicę pomiędzy składką 8,25% podstawy ubezpieczenia zdrowotnego, a
    > 7,75%, które możesz odliczyć od podatku. Czyli co miesiąc kilka
    > złotych zapłacisz dodatkowo na ubezpieczenie zdrowotne.

    To taki, nazwijmy to, "ukryty podatek", w wysokości 0,5% podstawy,
    który jest o tyle obrzydliwy, że płacisz niezależnie czy zarobisz 10 pln
    czy 10.000.000 pln. So far.

    PawelZ