  • Data: 2006-04-26 11:54:10
    Temat: Re: DG - Środki trwałe , wyposażenie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq napisał(a):

    > Człowieku zrozum wreszcie. Na ryczałcie nie odliczasz od dochodu
    > ŻADNYCH kosztów. Więc wpisywanie jakiegoś kupionego przed rozpoczęciem
    > samochodu do EŚT nie ma sensu. Jeżeli dodatkowo (tak jak piszesz w
    > innych postach) nie jesteś VAT-owcem, to nawet od tych ŚT, które kupisz
    > w trakcie trwania DG VAT-u też nie odliczysz.

    Z tym brakiem sensu to sie nie zgodzę.
    Wpisanie do EŚT daje nam niezaprzeczalne prawo o odliczania VAT od
    wszelkich wydatków (poza paliwem jeżeli to osobówka). Np. montaż
    instalacji gazowej, naprawy, remonty, różne niezbędne nam duperelki
    dokupywane do samochodu typu alufelgi i spojler (a co!).
    Jak samochód nie jest EŚT, urzędy różnie to traktują. Niby ograniczenia
    wynikające z kilometrówki nie maja wpływu na odliczenie VAT ale...

    Ja bym uważała że o ile VAT od kosztów eksploatacji samochodu byłby do
    odliczenia, o ile tlko wykorzystywanie samochodu w działalności jest
    bezsporne, o tyle VAT od zakupu różnych dodatkowych elementów, np. tej
    już wspomnianej instalacji gazowej by przepadł. Bo skoro nie byłby
    kosztem przy zasadach ogólnych + kilometrówka to VATu odliczyć nie można.

    A modernizacja samochodu będącego środkiem trwałym jest kosztem,
    pośrednio lub bezpośrednio, i nie ma wątpliwości co do odliczeń VAT.

    Ot taki jeden przykład to, że twierdzenie "nie ma sensu" jest nieprawdzie.

    Wprawdzie powiązanie możliwości odliczania VAT z możliwością uznania za
    KUP (co powoduje że ryczałtowiec i karciarz musza znać ustawę o podatku
    dochodowym w zakresie co jest a co nie jest KUP) jest sprzeczne z
    zasadami unijnego VATu ale jak na razie obowiązuje.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813