  • 1. Data: 2006-04-24 19:19:11
    Temat: DG - Środki trwałe , wyposażenie
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    Witam,
    Jestem na zryczałtowanym podatku dochodowym.

    Nie mogę wliczać w koszty zakupionych towarów do użytku firmy.

    Czy jest inna możliwość wliczenia w wyposażenie firmy zakupionych towarów ?
    Np. zakup oprogramowania ?

    Na jakim druku prowadzi się ewidencję ryczałtu ?

    Pozdrawiam
    MB

  • 2. Data: 2006-04-25 10:25:37
    Temat: Re: DG - Środki trwałe , wyposażenie
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    > Czy jest inna możliwość wliczenia w wyposażenie firmy zakupionych towarów
    > ?
    > Np. zakup oprogramowania ?
    Masz obowiązak prowadzenia ewidencji wyposażenia i wpisywania tam
    wszystkiego co kosztowało więcej niż 1500 pln oraz ewidencji środków
    trwałych -powyżej 3500 pln.

    > Na jakim druku prowadzi się ewidencję ryczałtu ?

    Ewidencja przychodów

  • 3. Data: 2006-04-25 10:33:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Anow wrote:

    > Masz obowiązak prowadzenia ewidencji wyposażenia i wpisywania tam
    > wszystkiego co kosztowało więcej niż 1500 pln

    Nie wszystkiego. Tylko wyposażenia. Np oprogramowanie o cenie 1500 do
    3500 nigdzie nie wpisujemy.

    > oraz ewidencji środków
    > trwałych -powyżej 3500 pln.

    Też nie wszystkiego. Tylko tego co spełnia podstawowy warunek środka
    trwałego: użytkowanie ponad 1 rok. Oprócz tego ta ewidencja nazywa się
    Ewidencja Środków Trwałych i Wartości Niematerialnych i Prawnych. I
    wpisujemy do niej także np oprogramowanie kosztujące ponad 3500

  • 4. Data: 2006-04-25 16:52:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

    > Nie wszystkiego. Tylko wyposażenia. Np oprogramowanie o cenie 1500 do
    > 3500 nigdzie nie wpisujemy.

    Ale masz jakieś wsparcie?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2006-04-25 21:21:32
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

> [...]
    > Ewidencja Środków Trwałych i Wartości Niematerialnych i Prawnych. I
    > wpisujemy do niej także np oprogramowanie kosztujące ponad 3500

    Czy mogę wrzucić w środki trwałe samochód który kupiłem rok temu i odliczać
    na podstawie faktur za paliwo ?

  • 6. Data: 2006-04-25 21:25:13
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    Czy można mieć jakieś korzyści finansowe lub inne będąc na ryczałcie
    ewidencyjnym ?

  • 7. Data: 2006-04-26 06:42:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Michał wrote:

    > Czy mogę wrzucić w środki trwałe samochód który kupiłem rok temu i
    > odliczać na podstawie faktur za paliwo ?

    Człowieku zrozum wreszcie. Na ryczałcie nie odliczasz od dochodu
    ŻADNYCH kosztów. Więc wpisywanie jakiegoś kupionego przed rozpoczęciem
    samochodu do E nie ma sensu. Jeżeli dodatkowo (tak jak piszesz w innych
    postach) nie jesteś VAT-owcem, to nawet od tych ŚT, które kupisz
    wtrakcie trwania DG VAT-u też nie odliczysz.

  • 8. Data: 2006-04-26 06:46:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Michał wrote:

> [...]

    Człowieku zrozum wreszcie. Na ryczałcie nie odliczasz od dochodu
    ŻADNYCH kosztów. Więc wpisywanie jakiegoś kupionego przed rozpoczęciem
    samochodu do EŚT nie ma sensu. Jeżeli dodatkowo (tak jak piszesz w

  • 9. Data: 2006-04-26 07:05:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Chodzi ci o przepisy? Te wskazujące, że takiego oprogramowania nie
    wpisujemy? A proszę bardzo.

    Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym
    od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne

    Art 15. 5. Ewidencją wyposażenia obejmuje się *rzeczowe* składniki
    majątku związane z wykonywaną pozarolniczą działalnością gospodarczą,
    niezaliczone do środków trwałych, których wartość początkowa, w
    rozumieniu art. 22g ustawy o podatku dochodowym, przekracza 1 500 zł,
    zwane dalej "wyposażeniem".

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie
    prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych.

    Par 14. 2. Za środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne uważa
    się składniki majątkowe, o których mowa w art. 22a-22o ustawy o podatku
    dochodowym.

    Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Art. 22d. 1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość
    początkowa określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3 500 zł;
    wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania
    przychodów w miesiącu oddania ich do używania.
    2. Składniki majątku, o których mowa w art. 22a-22c, z wyłączeniem
    składników wymienionych w ust. 1, wprowadza się do ewidencji środków
    trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 22n,
    najpóźniej w miesiącu przekazania ich do używania. Późniejszy termin
    wprowadzenia uznaje się za ujawnienie środka trwałego, o którym mowa w
    art. 22h ust. 1 pkt 4.

  • 10. Data: 2006-04-26 09:04:52
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Czy można mieć jakieś korzyści finansowe lub inne będąc na ryczałcie
    > ewidencyjnym ?

    Można. Przede wszystkim płacisz najczęściej 8,5 % (czasem mniej) podatku
    dochodowego :-). Co, jeśli nie masz dużych kosztów, jest bardzo korzystne.