    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Date: Thu, 23 Jan 2003 18:50:33 +0100

    On Thu, 23 Jan 2003, witek wrote:

    >+ Latet wrote:
    >+ >>>a art. 13. to m. in.:[...]
    >+ >>>8) przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na podstawie umowy
    >+ >>>zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    >+ >>
    >+ >>Czyli jak wystawiam fakture, nie mam umowy o dzielo lub umowy zlecenia,
    >+ >>to jestem juz normalym przedsiebiorca? Tak?
    >+ > NIE !!!
    >+ > Jakby tak bylo, jak sobie wymarzyles i napsiales,
    >+
    >+ Ja to przeczytalem. Wskaz blad w moim rozumowaniu.

    Mało czytałeś. A obowiązku wskazywania ci błędów nie mamy ;>,
    ale niech stracę; Kodeks Cywilny:
    +++
    Art. 60. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby
    dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się
    tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również
    przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).
    Art. 65. § 1. Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają ze
    względu na okoliczności, w których złożone zostało, zasady współżycia
    społecznego oraz ustalone zwyczaje.

    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel
    umowy, aniżeli opierać się jej dosłownym brzmieniu.
    ---

    Wystawienie faktury oświadczniem woli jest, i to poważnym
    (bo pisemnym). Pozostaje zbadać jaką umowę f-ra dokumentuje
    (-> KC & wybór: sprzedaż, najem, dzierżawa, o dzieło,
    zlecenia, agencyjna,...)
    Jeśli da się podciągnąć pod umowę o dzieło lub zlecenie to
    lądujesz we wiadomym ci miejscu UoPDoOF.

    >+ > to by w ogole nie bylo problemu.
    >+ > A problem jest!
    >+
    >+ Konkretnie. Ja sie nie doczytalem. Z checia sie dowiem konkretow, bo w
    >+ wyborczej ich zabraklo, a z tego co czytam wynika co napisalem.

    No tak: ale czytasz "po łebkach" (czytając *tylko* gazety zawsze
    tak czytasz :]). Nazywam to "syndromem trawnika", bo pierwszy raz
    spotkałem się ze zjawiskiem przy takim 'wykładzie' :) "a. trawnik
    nie jest drogą publiczną; b. Kodeks Drogowy reguluje ruch na drogach
    publicznych, i nakazuje stosować również jego zasady poza owymi
    drogami c. w KD nie ma zasady która dotyczyłaby trawnika - ergo,
    na trawniku wolno parkować"
    :)

    pzdr, Gotfryd