  • Data: 2007-05-29 19:30:30
    Temat: Re: DG - czy naprawde potrzebuje rachunek bankowy?
    Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Prowadzę drobną DG już od kilku lat. Dzisiaj jednak zacząłem się
    > zastanawiać, czy na prawdę potrzebuję konto firmowe w banku?
    > Nie przyjmuję dużych wpłat, maksymalnie do 5000euro. Z pewnych zględów
    > (lepsza oferta) chciałbym mieć konto osobiste i z niego płacić podatki,
    > ZUS itp.
    >
    > To mi wolno. Ale czy mogę płatności za faktury przyjmować na konto
    > osobiste?

    Na mój gust róznicą miedzy rachuinkiem osobistym a "firmowym" jest inna
    umowa z bankiem (a co za tym idzie z reguły inne koszty bankowe: prowizje,
    oprocentowania). Jesli twój bank nie ma nic przeciwko, byś wykorzystywał
    dany rachunek do celów działalności - ja nie widzę przeciwwskazań. Ważne,
    byś ten rachunek miał zgłoszony w US jako ten wykorzystywany do DG (wpisany
    w NIP-1).