  • Data: 2010-08-15 10:10:21
    Temat: Re: DG i kosz pracy własnej
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "P.apa5.merf" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i48984$7ie$1@news.onet.pl...

    > ok, więc jednak DG odpada, tu trzeba by było chyba jakąś spułkę założyć,
    > tylko jaką?:O)
    > może jakąś akcyjną, siebie zatrudnic jako prezesa, a jeden procent komuś
    > sprzedać żeby to była spólka:O)

    No to wtedy bedziesz spolce generowal koszty, ale jako prezes bedziesz
    placil co najmniej podatek dochodowy (wg skali 18% i 32%) .
    Przy specyficznych rodzajach dzialalnosci nieglupim wyjsciem moze byc
    autorska umowa o dzielo - wtedy redukujesz swoj podatek o polowe - do czasu,
    poki nie przekroczysz wyzszego progu, choc nawet i wtedy 32%/2 = 16% < 19%
    Jesli bedziesz kase wyplacal dywidenda, to bedzie opodatkowana - OIDP -
    podwojnie: raz, ze nie bedzie stanowic kosztu i zwiekszy podatek CIT spolki,
    a dwa ze wygeneruje podatek PIT u pobierajacego ja wspolnika.

    Pozdrawiam
    SDD