  • 1. Data: 2003-01-25 13:37:33
    Temat: DG i zatrudnienie pracownika
    Od: p...@a...pl

    Witam,

    Prowadze DG, zamierzam zatrudnic pracownika na umowe o prace,
    1/4 etatu, za 300zl brutto. Sam prowadze KPiR, skladam wszystkie
    kwity do ZUS i US. Czy poradze sobie zatrudniajac pracownika?
    tzn. co i jak czesto bede musial skladac dodatkowo do US i ZUS?
    czy poza standardowymi oplatami miesiecznymi za pracownika
    dochodza jakies dodatkowe koszty? (takie jak np. badania lekarskie?)

    p.

  • 2. Data: 2003-01-26 14:57:54
    Temat: Re: DG i zatrudnienie pracownika
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    > Prowadze DG, zamierzam zatrudnic pracownika na umowe o prace,
    > 1/4 etatu, za 300zl brutto. Sam prowadze KPiR, skladam wszystkie
    > kwity do ZUS i US. Czy poradze sobie zatrudniajac pracownika?
    oczywiscie
    > tzn. co i jak czesto bede musial skladac dodatkowo do US i ZUS?
    zus co miesiąc na deklaracji DRA i RNA, PIT4 do US

    > czy poza standardowymi oplatami miesiecznymi za pracownika
    > dochodza jakies dodatkowe koszty? (takie jak np. badania lekarskie?)
    mozesz je pokryc (te badania są co 2,3 lata, chyba ze to gastronomia, i potr
    zebna książeczka - to chyba jakos cześciej)

  • 3. Data: 2003-01-28 14:25:50
    Od: p...@a...pl

    Dziekuje za odpowiedz. Czyli rozumiem, ze co miesiac dojdzie
    mi wypelnianie DRA, RNA oraz pit4. Jeszcze pewnie dojda
    jakies druki wypelniane raz do roku, co to bedzie i czy
    w miare latwo to sie liczy?

    Czy dobrze mysle, ze jesli zatrudnie pracownika na 1/4 etatu
    z placa 300 zl brutto, ze bede musial wydac okolo 361zl ? - tak
    mowi kalkulator na onet.pl

    Jak sobie zaliczam to w koszty, do KPiR, czy zusy osobno jak moje?

    Ile dodatkowych przelewow bede musial wysylac za takiego pracownika?
    czy dodatkowo musze 3 do zusu i 1 do US ? czy moze mozna sumowac
    z momi zusowymi i wysylac razem?

    pozdrowienia
    p.

  • 4. Data: 2003-01-28 18:30:30
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Ile dodatkowych przelewow bede musial wysylac za takiego pracownika?
    > czy dodatkowo musze 3 do zusu i 1 do US ? czy moze mozna sumowac
    > z momi zusowymi i wysylac razem?

    osobno

    A pamiętasz o jadalni, bidecie, prysznicu, szatni... i innych bzdurach PIP ????
    Sanepid, ochrona środowiska, odpady.....

    Jeden pracownik całkowicie legalny to masa kłopotów. Lepiej mieć ich 20.

  • 5. Data: 2003-01-28 23:18:08
    Od: p...@a...pl

    berdycz <p...@b...pl> wrote:

    > A pami?tasz o jadalni, bidecie, prysznicu, szatni... i innych bzdurach PIP ????
    > Sanepid, ochrona ?rodowiska, odpady.....
    >
    > Jeden pracownik ca?kowicie legalny to masa k?opot?w. Lepiej mie? ich 20.

    mi chodzi o pracownika ktory bedzie pracowal u siebie w domu przy komputerze
    laczac sie z firma wylacznie przez internet. Mozna takiego pracownika
    zatrudnic na etat, prawda?

    p.

  • 6. Data: 2003-01-29 00:19:45
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik <p...@a...pl> wrote:
    > mi chodzi o pracownika ktory bedzie pracowal u siebie w domu przy
    > komputerze laczac sie z firma wylacznie przez internet. Mozna takiego
    > pracownika
    > zatrudnic na etat, prawda?

    Co Ty kurczę rewolucję chcesz robić? Pracownik-przez internet i na etat?
    :-))) A biurko gdzie będzie stało-na którym hoście lub serwerze? I nie
    próbuj mi jeszcze wciskać kitu że będzie miał łączę bezprzewodowe.Masz
    przerąbane.A siusiu gdzie będzie robił-na routerze?Wyprzedzasz czasy
    jakieś naście lat.Masz pracownika to musisz mieć tak jak pisał berdycz (i
    tak zdawkowo dał przykład) i nie wymieniał wszystkiego.
    Tłumaczenie że pracownika nie ma,bo ...........................nie
    zwalnia Cię z konieczności posiadania.A jak przyjdzie do firmy-to co?I
    będzie chciał się wykąpać,to gdzie to zrobić.Acha ,nie zapomnij jeszcze
    o oznakowwniu drogi ewakuacyjnej,gaśnicy (i żeby miała aktualne
    badania),pomiarach instalacji elektrycznej,pomiarze hałasu,natężenia
    oświetlenia,że nie wspomnę o dziesiątkach durnych ewidencji.To nie jest
    jeszcze wszystko,ale nie chce mi sie już pisać.
    PIP-u nie przekonasz

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 7. Data: 2003-01-29 00:39:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003 p...@a...pl wrote:
    [...]
    >+ mi chodzi o pracownika ktory bedzie pracowal u siebie w domu przy komputerze
    >+ laczac sie z firma wylacznie przez internet. Mozna takiego pracownika
    >+ zatrudnic na etat, prawda?

    AFAIK niedawno się nie dało - przepis o "zapewnieniu stanowiska
    pracy" wykluczał !
    Ale nie wiem co tam ustawodawcy ostatnio wymłodzili, może już
    go (przepisu) nie ma... (wątpię że nie ma !)

    Przecież u nas stosuje się "stare, sprawdzone wzory" !
    A temu przez internet się zachciewa... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-29 09:18:45
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Przecież u nas stosuje się "stare, sprawdzone wzory" !
    > A temu przez internet się zachciewa... ;)

    Polegnie jak będzie musiał wytłumaczyć PIP-ie co to jest internet.:-))
    Oni w żadnych przepisach nie mają tego słowa,więc takie zachowania nie
    mieszczą się w ramach obowiązujących i koniec.

  • 9. Data: 2003-01-29 09:27:15
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > mi chodzi o pracownika ktory bedzie pracowal u siebie w domu przy komputerze
    > laczac sie z firma wylacznie przez internet. Mozna takiego pracownika
    > zatrudnic na etat, prawda?

    NIE NIE NIE !!!

    Telewizor często wspomina o kosztach pracy, a ty nie słuchałeś szczegółów.
    Pracowałeś kiedyś jako najemnik w firmie państwowej.
    przywileje socjalne miałeś ???? i myślisz, że zlikwidowano ?

  • 10. Data: 2003-01-29 10:43:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message
    > [...].A jak przyjdzie do firmy-to co?I
    > będzie chciał się wykąpać,to gdzie to zrobić.

    No to koniec....
    Ja pracuje na AGH i nie mam sie gdzie wykapac w pracy...

    Boguslaw