  • 1. Data: 2003-01-25 10:07:04
    Temat: czy coś poza NIP1 i VAT-R do zgłoszenia VATu dla DG ?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    czy poza NIP1 i VAT-R należy do US dostarczyć jakiś dokument ?
    Czy od 1 stycznia VAT-R jest taki sam jak w roku ubiegłym czy może są trzeba
    brać nowe druki z US ?

    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-01-25 14:53:01
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a p...@i...usun_spam.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > czy poza NIP1 i VAT-R należy do US dostarczyć jakiś dokument ?

    regon, zaświadczenie o wpisie do ewidencji DG, opłata 152 zł.

    > Czy od 1 stycznia VAT-R jest taki sam jak w roku ubiegłym czy może są
    > trzeba brać nowe druki z US ?

    Można na starych pod warunkiem że nie wybierasz kwartalnego rozliczania
    VAT.

    I mała ciekawostka: w US'ach w Poznaniu zaczęto wymagać by regon i
    zaświadczenie były uwierzytelnione (urzędowo, lub też należy przyjść do
    urzędu z oryginałem) - kto wie na jakiej podstawie? a mianowicie:

    USTAWA
    z dnia 5 czerwca 2002 r.
    o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i
    płatników
    (Dziennik Ustaw z dnia 9 sierpnia 2002 r.)

    Wchodzi w życie 24 sierpnia

    4b. Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają do zgłoszenia
    identyfikacyjnego uwierzytelnione lub urzędowo poświadczone kopie
    dokumentów potwierdzających informacje objęte zgłoszeniem, w szczególności:
    wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego, umowy spółki, dokumentu
    potwierdzającego uprawnienie do korzystania z lokalu lub nieruchomości, w
    których znajduje się siedziba, zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym
    REGON, prokury.",

    I wszystko byłoby OK, tyle tylko że jak zakładasz DG a nip już masz to nie
    składasz zgłoszenia identyfikacyjnego tylko aktualizacyjne, więc ten punkt
    nie powinien dotyczyć ogromej większości podatników.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert

  • 3. Data: 2003-01-25 18:25:25
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    > Można na starych pod warunkiem że nie wybierasz kwartalnego rozliczania
    > VAT.

    a jak wybiorę rozliczenie kwartalne to czy formularz ze strony:
    http://www.mf.gov.pl/podatki/formularze_inne.shtml

    jest aktualny ?

    czy dla zarejestrowaną przez mnie działalności i podpisanych przez mnie
    wniosków może je do urzędu zanieść żona ?:) (pytanie niby proste , ale
    jeśli trzeba coś podpisywać to może być problem)

    co się stanie jeśli w poniedziałek dostanę fakturę VAT a nie zdążyłem
    jeszcze zanieść do US VAT-R ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-01-26 22:51:53
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

> [...]
    następuje:

    > a jak wybiorę rozliczenie kwartalne to czy formularz ze strony:

    Dla kwartalnych jest VAT-7K ale i tak rozliczać możesz się dopiero od
    kwietnia kwartalnie więc miożesz też złożyć zwykły VAT-R i w marcu złożyć
    pismo że od kwietnia rozliczasz się kwartalnie.

    > czy dla zarejestrowaną przez mnie działalności i podpisanych przez mnie
    > wniosków może je do urzędu zanieść żona ?:) (pytanie niby proste , ale
    > jeśli trzeba coś podpisywać to może być problem)

    Tak!

    > co się stanie jeśli w poniedziałek dostanę fakturę VAT a nie zdążyłem
    > jeszcze zanieść do US VAT-R ?

    Będziesz miał dużo kłopotu (np. nie odliczysz sobie tego VATu, możesz
    dostać karę)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim