    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Date: Sat, 16 Jun 2007 12:17:32 +0200

    On Sat, 16 Jun 2007, t...@o...pl wrote:

    > To tak jak z oświadczeniami majątkowymi posłów, zadłużaniem państwa
    > u obywateli na poczet przyszłych podatków płaconych przez tychże obywateli
    > i reklamowanych potem hasłem "chcesz mieć akcje - kup obligacje".
    > Przeciętna DG kiosk wrzywny jest bardziej wiarygodna niż niejedena spzoo
    > a ludzie myślą że jest dokładnie na odwrót :)

    Tak jak opisałeś wyżej - przy pewnym poziomie komplikacji zależności
    ludzie przestają dochodzić źródeł, przynajmniej w istotnej większości.
    Zaczyna się przyjmować bezzasadne założenie za pewnik :) a interes
    właściciela uważać za wiarygodność dla kontrahenta :) - "wszyscy
    tak robią, tak MUSI być dobrze".
    Ech...
    To tak jak z naszą Konstytucją: nawet szansy na to, żeby zapisać
    (w Konstytucji) zakaz dalszego zadłużania państwa nie dano.
    Ciekawe, ze zadłużanie się obywatela "bez pokrycia" (znaczy nie jest
    takim zadłużaniem zakup np. domu, zawsze może oddać dom zamiast
    pieniedzy, jest każdy przypadek kiedy to co może oddać jest znacznie
    mniejsze niż to co wziął) uważa się za głupotę, jak to samo robi
    państwo - to nie, to jest "planowanie budżetu".
    Swoją drogą, dobrze że nie tylko mi wychodzi kuriozalność "potocznej
    logiki", bo już myslałem że poddam się pod atakiem Tristana ;)

    pzdr, Gotfryd