  • 101. Data: 2007-06-19 20:59:42
    Temat: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 22:15:55 +0200, Wrak Tristana napisał(a):
    [...]
    > W moim wieku to wiesz... :D

    > Aaa... Bo jestem już w średnim wieku i nie mam promotorów? :D

    Promotor to tutaj skrot myslowy. Ogolnie chodzi o czlowieka do ktorego
    musisz sie zwracaz z pewnym szacunkiem, bo albo na to zasluguje, albo
    tego oczekuje zas duzo od niego zalezy.

    Takiego nie poprosisz "poprosze Jana" ani "poprosze pana Jana", bo
    zostanie to odebrane jako impertynencja. "Poprosze pana doktora/prezesa/
    dziekana/przewodniczacego/... Jana" tez nie jest zbyt grzeczne.

    Juz nie wspominajac o adresowaniu korespondencji. Ciekaw jestem co
    piszesz na kopertach :)

    > Nie. Po prostu dzwoniąc mówię, że chcę rozmawiać z księgową...
    > Interesuje mnie rozmowa w danej sprawie. Więc czy księgowa nazywa się
    > Marzena czy Leokadia to mi wisi. Zresztą, zazwyczaj nie znam jej imienia
    > i nazwiska

    Nie zdarzylo ci sie zadzwonic nigdy do znajomego lub znajomego znajomego
    na telefon "do pracy"?

    p.m.

  • 102. Data: 2007-06-19 21:01:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 22:21:27 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 18 czerwca 2007 22:22 (autor
    > Gotfryd Smolik news
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0706182216390.3332@athlon64>):

    > No ale ja jestem właścicielem. A co z lokatorką, moją żoną?

    Jest wspolwlascicielka.

    p. m.

  • 103. Data: 2007-06-19 21:08:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mvoicem w <news:pan.2007.06.19.20.56.57@gmail.com>:

    > Jest wspolwlascicielka.

    Tego mieszkania co go przed ślubem, ba, zanim ją poznałem nabyłem?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 104. Data: 2007-06-19 21:28:55
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 19 czerwca 2007 22:59
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > Takiego nie poprosisz "poprosze Jana" ani "poprosze pana Jana", bo
    > zostanie to odebrane jako impertynencja. "Poprosze pana doktora/prezesa/
    > dziekana/przewodniczacego/... Jana" tez nie jest zbyt grzeczne.

    No to po prostu Prezesa czy Dziekana. Po co dodawać Dziekana Kutasińskiego?

    > Juz nie wspominajac o adresowaniu korespondencji. Ciekaw jestem co
    > piszesz na kopertach :)

    No tu mnie masz. Tu piszę nazwiska, ale tu jest właśnie miejsce na NIP :D

    > Nie zdarzylo ci sie zadzwonic nigdy do znajomego lub znajomego znajomego
    > na telefon "do pracy"?

    Nie.... Jeśli chcę do znajomego to dzwonię na telefon osobisty. Ogólnie nie
    lubię telefonów

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 105. Data: 2007-06-19 21:29:22
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 19 czerwca 2007 23:01
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > Jest wspolwlascicielka.

    Nie jest. jestem jedynym właścicielem mieszkania. Ona tylko tu mieszka i
    jest zameldowana.

  • 106. Data: 2007-06-19 21:42:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 23:28:55 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <p...@g...com>):

    > No to po prostu Prezesa czy Dziekana. Po co dodawać Dziekana

    Przypadki kiedy nie wystarcza:
    - rada czegostam na uczelni, sami dziekani w srodku + 1 rektor.
    - konferencja czy inna impreza gdzie co drugi to prezes.

    (o dzwonieniu do pokoju gdzie siedzi trzech doktorow nie wspomne).

    > No tu mnie masz. Tu piszę nazwiska, ale tu jest właśnie miejsce na NIP
    > :D

    > Nie.... Jeśli chcę do znajomego to dzwonię na telefon osobisty. Ogólnie
    > nie lubię telefonów

    Tez nie lubie, ale czasem trzeba. I nie zawsze jest jest telefon
    osobisty, lub nie zawsze go znasz.

    p. m.

  • 107. Data: 2007-06-19 21:43:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 23:29:22 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <p...@g...com>):

    > Nie jest. jestem jedynym właścicielem mieszkania. Ona tylko tu mieszka i

    No to nie wiem, niech Gotfryd walczy w tej czesci watku ;)

    p. m.

  • 108. Data: 2007-06-19 21:56:14
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 19 czerwca 2007 23:42
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > Przypadki kiedy nie wystarcza:
    > - rada czegostam na uczelni, sami dziekani w srodku + 1 rektor.

    No ale każdy dziekan jest inny... Jaki problem poprosić Jego Cośtamencję
    Dziekana Wydziału Mniemanologii Stosowanej?

    > - konferencja czy inna impreza gdzie co drugi to prezes.

    No ale czegoś innego :D

    > Tez nie lubie, ale czasem trzeba. I nie zawsze jest jest telefon
    > osobisty, lub nie zawsze go znasz.

    Pewnie tak... I dlatego będziemy kultywować te chore średniowieczne
    pozostałości.

  • 109. Data: 2007-06-19 23:11:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 23:56:14 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

> [...]
    >
    > No ale każdy dziekan jest inny... Jaki problem poprosić Jego Cośtamencję
    > Dziekana Wydziału Mniemanologii Stosowanej?

    [...]
    > Pewnie tak... I dlatego będziemy kultywować te chore średniowieczne
    > pozostałości.

    Nie chce cie martwic, ale to co proponujesz, czyli identyfikowanie ludzi
    po ich funkcji (zamiast wygodnie, po nazwisku), jest powrotem do dawnych
    czasow wlasnie. Bo wtedy, kiedy nie stanelo imion, ludzi okreslalo sie
    po tym co robia (Kowal, Mlynarz, itd...), skad sa itd...

    Teraz te okreslenia sa "uwolnione" od ich pierwotnych tresci, glownie ze
    wzgledow praktycznych. A ty de dacto proponujesz powrot do tamtych
    praktyk.

    p. m.

  • 110. Data: 2007-06-20 06:35:01
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 20 czerwca 2007 01:11
    (autor mvoicem
> [...]

    > czasow wlasnie. Bo wtedy, kiedy nie stanelo imion, ludzi okreslalo sie
    > po tym co robia (Kowal, Mlynarz, itd...), skad sa itd...

    No i o to chodzi. Po nazwisku nie jest wygodnie. Mój kolega Krawiec pracuje
    jako administrator. Mój dawny znajomy Konieczny mieszka w centrum. Nasza
    księgowa Baran wcale nie jest głupia. Więc właśnie to nie pasuje.