  • 111. Data: 2007-06-20 16:22:50
    Temat: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > No ale ja jestem właścicielem. A co z lokatorką, moją żoną?

    Albo jej przysługuje prawo do lokalu socjalnego (i stanowi to
    problem gminy) albo nie przysługuje, rozstrzyga o tym sąd.
    Głowił się nad tym Sąd Najwyższy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Zona-lokatorka-w-m
    ieszkaniu-meza-1_2_281.html

    Wygląda to tak, że "domyślna ochrona" polegająca na niemożliwości
    wypowiedzenia umowy przez dającego mieszkanie w wynajem, opisana
    w art. 11 ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    ...dotyczy ODPŁATNEGO używania lokalu, zauważ, a nie *wszystkich*
    lokatorów, dodatkowo dochodzi ew. "zasiedzenie korzystania", ale
    skoro przy sprzedaży komorniczej w momencie sprzedaży zobowiązań
    zaszłych NIE MA, to jak rozumiem zasiedzenie może nastąpić wyłącznie
    po sprzedaży (jak nabywca nie dopiluje żeby przejąć *fizycznie*
    opróżnione mieszkanie i pozwoli "do przyszłego tygodnia
    jeszcze zostawić rzeczy", na przykład).

    Wszystkich lokatorów (a nie tylko "odpłatnych") dotyczy IMHO tylko
    "ochrona sądowa", opisana w art. 14 j.w. (zajrzyj) a to dotyczy właśnie
    "zapewnienia lokalu socjalnego".

    pzdr, Gotfryd

  • 112. Data: 2007-06-20 16:23:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jun 2007, mvoicem wrote:

    > No to nie wiem, niech Gotfryd walczy w tej czesci watku ;)

    :P
    Namotałeś i uciekasz ;) (a proste jest, bo wyrok leży niemal na
    oczach na prawo-nieruchomości).

    pzdr, Gotfryd

  • 113. Data: 2007-06-20 19:40:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 20 Jun 2007 08:35:01 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z środa, 20 czerwca 2007 01:11 (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <p...@g...com>):

    > No i o to chodzi. Po nazwisku nie jest wygodnie. Mój kolega Krawiec
    > pracuje jako administrator. Mój dawny znajomy Konieczny mieszka w
    > centrum. Nasza księgowa Baran wcale nie jest głupia. Więc właśnie to nie
    > pasuje.

    Bo od średniowiecza się troche zmieniło, i nazwiska przestały być
    znaczące (w sensie określające cechę osobika), za to stały się dodatkowym
    identyfikatorem po prostu.

    Zaś to że ty koniecznie chcesz żeby ludzi identyfikować po ich zawodzie/
    funkcji/stanowisku .... cóż, to już twój problem :)

    p. m.

  • 114. Data: 2007-06-20 19:41:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 20 Jun 2007 18:23:58 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > :P
    > Namotałeś i uciekasz ;)

    A co ...

    > (a proste jest, bo wyrok leży niemal na
    > oczach na prawo-nieruchomości).

    Niestety, nie czytuję.

    p. m.

  • 115. Data: 2007-06-20 20:20:14
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 20 czerwca 2007 21:40
> [...]

    > Bo od średniowiecza się troche zmieniło, i nazwiska przestały być
    > znaczące (w sensie określające cechę osobika), za to stały się dodatkowym

    Gupim.... Mówiącym coś co nie istnieje.

    > Zaś to że ty koniecznie chcesz żeby ludzi identyfikować po ich zawodzie/
    > funkcji/stanowisku ....

    Bo to ułatwia życie

    --
    Wrak Tristana