eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDG + rozpoczęcie etatu w trakcie miesiąca - jak zapłacić mniej ZUS? › Re: DG + rozpoczęcie etatu w trakcie miesiąca - jak zapłacić mniej ZUS?
    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG + rozpoczęcie etatu w trakcie miesiąca - jak zapłacić mniej ZUS?
    Date: Sun, 3 Oct 2010 11:57:26 +0200

    news:4ca82099$0$22801$65785112@news.neostrada.pl...

    > Po ponownym przeczytaniu wydaje mi się, że chodzi Ci o jeszcze
    > coś innego. Ale jeśli chcesz nie płacić składek społecznych z działalnosci
    > za te pół miesiąca,
    > to podstawę w ramach stosunku pracy musiałbyś za ten okres 2 tygodni mieć
    > odpowiednio
    > wysoką - a nie piszesz czy tak jest.

    Czy aby na pewno?
    Czy w tym akurat wypadku nie bedzie to proporcjonalnie przeliczone na okres
    calego miesiaca?
    Tak przynajmniej wynika z tego poradnika ZUS:
    http://www.zus.pl/pliki/poradniki/porad1.pdf

    Ubezpieczeni, wymienieni wyżej, których podstawa wymiaru składek na
    ubezpieczenia emerytalne
    i rentowe z tytułu stosunku pracy, członkostwa w spółdzielni, służby,
    pobierania świadczenia
    szkoleniowego, świadczenia socjalnego, zasiłku socjalnego lub wynagrodzenia
    przysługującego
    w okresie korzystania ze świadczenia górniczego lub w okresie korzystania ze
    stypendium na przekwalifi
    kowanie - *w przeliczeniu na okres miesiąca* - jest niższa od kwoty
    minimalnego wynagrodzenia
    za pracę, podlegają również obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i
    rentowym
    z innych tytułów.

    Trzeba by jeszcze luknac do ustawy.
    W kazdym razie ak nie teraz to od listopada trzeba sie wyrejestrowac
    ZUS-ZWUA i zarejestrowac za chwile ZUS-ZZA

    Pozdrawiam
    SDD