  • 1. Data: 2003-01-28 13:13:39
    Temat: DG vs DO - obrona konieczna - jak często?
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    W kwestii tematu DG/DO powiedzielismy juz tutaj bardzo wiele.
    Tak więc bez zbędnych wstępów:

    Przyjąłem wariant obroby (lub jak kto woli - zabezpieczenia)
    polegający na wystawianiu małej ilosci faktur na osoby prywatne
    nie prowadzace DG. Oczywiscie pilnuję, aby zgadzał się rodzaj usług,
    tzn. abym na każdy rodzaj usług, który wykonuję na rzecz firm,
    miał "podkładkę" na osoby prywatne.

    I tylko mam 1 wątpliwośc i 1 pytanko:
    Jak często musze wystawiać te - "prywatne faktury obronne"?
    "Gazeta prawna" pisze, że raz w roku spoko wystarczy.
    Wielu jednak sugerowało, że trzeba raz w miesiącu, zwłaszcza
    jeśli jest się VAT-manem.

    Czy ktoś może dokopał się do podstaw prawnych mówiących,
    że miałoby to być raz w roku lub raz w miesiącu?

    Dzięki!

    Latet

  • 2. Data: 2003-01-28 13:19:29
    Temat: Re: DG vs DO - obrona konieczna - jak często?
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > jeśli jest się VAT-manem.
    >
    > Czy ktoś może dokopał się do podstaw prawnych mówiących,
    > że miałoby to być raz w roku lub raz w miesiącu?

    Chyba tylko sugestia: działalność gospodarcza jest to coś co się robi
    stale a nie jednorazowo

  • 3. Data: 2003-01-28 14:22:06
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Chyba tylko sugestia: działalność gospodarcza jest to coś co się robi
    > stale a nie jednorazowo

    Nie jednorazowo w sensie nie w każdym miesiącu oddzielnie jednorazwo,
    tylko stale, nieustannie, rocznie, więc wystarczy raz w roku, czy moze
    nie jednorazowo w sensie nie raz na rok od czasu do czasu, ale stale,
    w kazdym miesiącu, więc trzeba co miesiąc?

    latet

  • 4. Data: 2003-01-28 14:45:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > nie jednorazowo w sensie nie raz na rok od czasu do czasu, ale stale,
    > w kazdym miesiącu, więc trzeba co miesiąc?

    Wydaje mi się, że trudno na to jednoznacznie odpowiedzieć.
    Zresztą nawet gdyby sie komuś udało i tak nie będzie to mieć
    żadnego wpływu na postawę sprytnego urzędnika skarbowego.
    IMHO względnie bezpieczne powinny być działania miesięczne,
    a im dłuższy termin tym większe ryzyko.

    pozd.Pix

  • 5. Data: 2003-01-28 15:15:45
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ludnosci), rekalmujesz się a "lud" nie chce więc....
    >
    > A co, jesli sie nie reklamuję?
    > Mam obowiązek reklamowania się?

    Oczywiście że nie masz :) ale co szkodzi tak powiedzieć, przecież nie musi byc to
    tablica na twoim domu wielkości co najmniej A0 :)

    > (o obowiązku szyldu na budynku juz kiedyś dyskutowalismy,
    > ale to nieco inna bajka i zadnego szyldu nie powiesze, bo to
    > naruszałoby moją prywatnosci i bezpieczenstwo!).

    No jezeli straz miejska w drodze jakiej akcji nie namierzy to OK :)) ... może jednak
    mała wizytowke 3x5 cm po zenętrznej stronie
    okna przykleić :))

    Sark

  • 6. Data: 2003-01-28 16:28:13
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba tylko sugestia: działalność gospodarcza jest to coś co się robi
    > stale a nie jednorazowo

    No i co w związku z tym???
    Jeśli jakieś firmie sprzedaję raz w roku, a jestem duża fabryka z 1000 najemników to
    prowadzę ciągłą działalność???
    Jak jestem jednoosobowy geszeft i raz w roku jakieś firmie cos sprzedam to prowadzę
    stale???
    Ja uważam, że tak.
    Zatem indywidualnemu raz w roku wystarczy.
    A jak się to pani urzędniczce bardzo nie podoba, to zdrowie może stracić, bo na nic
    więcej oprócz mordobicia nie zasługuje:-(

  • 7. Data: 2003-01-28 18:09:06
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Tue, 28 Jan 2003 14:13:39 +0100, "Latet"
    <n...@p...onet.pl> piszesz:

    >Jak często musze wystawiać te - "prywatne faktury obronne"?
    >"Gazeta prawna" pisze, że raz w roku spoko wystarczy.
    >Wielu jednak sugerowało, że trzeba raz w miesiącu, zwłaszcza
    >jeśli jest się VAT-manem.

    Spróbuj rozważyć wariant odwrotny. Załóż, że chciałbyś wykonać usługę
    na rzecz podmiotu gospodarczego wg formuły DWO.

    Pytanie 1. Czy możesz zrobić to jako DWO, jeżeli zarejestrowałeś DG w
    tym zakresie?

    Pytanie 2. Czy jeżeli wykonałeś kiedykolwiek jedną taką usługę jako DG
    na rzecz osoby fizycznej, to czy możesz kolejną usługę zakwalifikować
    jako DWO?

    Mam niejakie wrażenie, że przy takim postawieniu sprawy, również nie
    uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi, ale obawy zostaną przesunięte w
    drugą strone. ;-)

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 8. Data: 2003-01-28 18:25:24
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam niejakie wrażenie, że przy takim postawieniu sprawy, również nie
    > uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi, ale obawy zostaną przesunięte w
    > drugą strone. ;-)

    Masz rację.
    Prawdą jest jednak , że w ostatnich miesiącach na łamach prasy i tej grupy toczyły
    się długie dysputy o tym jak to teraz US będzie
    karał, bo ma okazję!
    I jak na razie oprócz "wodnika" MF nikt tego problemu DG/DWO nie "uciął"
    Zatem znając polaków - urzędników skarbowych, należy spodziewać się wszystkiego
    najgorszego :-(

  • 9. Data: 2003-01-28 20:21:27
    Od: "jerry1111" <j...@w...pl>

    > Zatem indywidualnemu raz w roku wystarczy.
    > A jak się to pani urzędniczce bardzo nie podoba, to zdrowie może stracić, bo na nic
    więcej oprócz
    mordobicia nie zasługuje:-(

    Pani urzedniczka ma prawo najpierw dac kare, potem jak chcesz sie
    z nia klocic, to NAJPIERW musisz zaplacic....

    jerry

    PS: Ty tez tu?

  • 10. Data: 2003-01-28 20:28:20
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Pytanie 1. Czy możesz zrobić to jako DWO, jeżeli zarejestrowałeś DG w
    > tym zakresie?

    A nie mogę?

    > Pytanie 2. Czy jeżeli wykonałeś kiedykolwiek jedną taką usługę jako DG
    > na rzecz osoby fizycznej, to czy możesz kolejną usługę zakwalifikować
    > jako DWO?

    Sugerujesz, ze nie mogę?

    Pozdrawiam,

    Latet