  • 11. Data: 2003-01-28 20:45:53
    Temat: Re: DG vs DO - obrona konieczna - jak często?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Sugerujesz, ze nie mogę?

    He he... ja bym sie tego obawiał, zwłaszcza, że zupełnie nie wiadomo
    w jakim okresie to się "zamyka" i "wyzerowuje".
    Jeśli wykonałeś usługę również dla os.fiz. to znaczy iż nie podpadasz
    już pod sformułowanie "wyłącznie dla przedsiębiorców".

    Generalnie jak widać ta niejasność działa w obie strony i stwarza
    piękne pole do popisu z duzą szansą interpretacji na "korzyść"
    fiskusa.

    Pix

  • 12. Data: 2003-01-28 22:30:26
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Wystarczy , ze płacimy coraz większy haracz "nienasyconej zbrojnej organizacji
    rozbójniczej"

    nalezy dodać "o charakterze wybitnie niezorganizowanym" :))

    Sark

  • 13. Data: 2003-01-29 00:07:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, Latet wrote:
    [...]
    >+ I tylko mam 1 wątpliwośc i 1 pytanko:
    >+ Jak często musze wystawiać te - "prywatne faktury obronne"?
    >+ "Gazeta prawna" pisze, że raz w roku spoko wystarczy.
    >+ Wielu jednak sugerowało, że trzeba raz w miesiącu, zwłaszcza
    >+ jeśli jest się VAT-manem.

    IMHO przesada. "Literalnie rzecz ujmując" :), to nie bardzo
    da się wytłumaczyć "mieszanie" DG i umów osobistych, czyli
    "raz w roku" nalezy uznać za wykluczenie.
    Aby obronić się przez zarzutem że to "dla pretekstu" należałoby
    kilka razy, z prawdopodobieństwem rozłożenia zdarzeń na
    krzywej Gaussa przeskalowanej w stosunku pi/e :>

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-01-29 00:10:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, jerry1111 wrote:
    [...]
    >+ Pani urzedniczka ma prawo najpierw dac kare, potem jak chcesz sie
    >+ z nia klocic, to NAJPIERW musisz zaplacic....

    Cytat z prawniczki CHIPa: "nie ma lepszej inwestycji niż
    niesłuszna kara skarbowa; problem tylko żeby firma przetrzymała
    okres od egzekucji do wygrania - ale my mamy niemiecką
    firmę macierzystą" :>
    FYI: kilka lat temu CHIP wygrał proces o jakieś skromne
    ćwierć czy pół miliona złotych. Odsetki były znacznie
    wyższe niż dziś. Wiesz że je zapłaciłeś ? ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-01-29 00:12:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, Latet wrote:
    [...]
    >+ > Pytanie 1. Czy możesz zrobić to jako DWO, jeżeli zarejestrowałeś DG w
    >+ > tym zakresie?
    >+
    >+ A nie mogę?

    Sugeruję że jest trudność z odpowiedzią :]

> [...]
    >+ > na rzecz osoby fizycznej, to czy możesz kolejną usługę zakwalifikować

    Sugeruję że dobrze sugeruje: zastanów się - raz robisz "zorganizowanie
    i dla ludzi oraz firm" a drugi raz "niezorganizowanie tylko dla firm" ?

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-01-29 08:17:10
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > jeśli jest się VAT-manem.
    >
    > Czy ktoś może dokopał się do podstaw prawnych mówiących,
    > że miałoby to być raz w roku lub raz w miesiącu?

    Witam,

    Ja z malym pytankiem pod ten temat. Prowadzac DG na rzecz jednej firmy, i
    decydujac sie na wystawienie owej "prywatnej faktury obronnej", kiedy
    podlega sie przymusowi zakupu kasy fiskalnej ? Czy uzaleznione to jest
    wylacznie od sumy kwot z tych faktur, czy sam fakt wystawienia zmusza do
    zakupu kasy?

    Pozdrawiam,
    --
    Norbert Dąbrowski
    n...@p...onet.pl

  • 17. Data: 2003-01-29 09:16:50
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "jerry1111" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pani urzedniczka ma prawo najpierw dac kare, potem jak chcesz sie
    > z nia klocic, to NAJPIERW musisz zaplacic....

    Ależ oczywiście!
    Jak będziesz miał milionowy obrót tygodniowo, to stać cię będzie na wydział papug i
    oni załatwią ci zwrot kary z odsetkami.
    Jeśli zaś masz milionowy obrót na kilka lat, to papuga za droga i lepiej by pani
    urzędniczka nie wypisywała kary.
    Jedynie stać cię może być na usługę menela za kilkaset złotych w ciemnej bramie, by
    sytuacja się nie powtarzała:-(

  • 18. Data: 2003-01-29 09:18:56
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sugerujesz, ze nie mogę?

    czywiście, ze nie. Nie wiem który, ale jest paragraf, że nie wolno umów o dzieło,
    zlecenie w zakresie wykonywanym z ramach DG.
    Jest problem, wystarczający by wymierzyć parę kar. Jak z kratkami w samochodach.
    Ciekawe jak się rozwinie.

  • 19. Data: 2003-01-29 11:34:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, ND wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wylacznie od sumy kwot z tych faktur, czy sam fakt wystawienia zmusza do

    Przejrzał byś googlem hasło "kasa kasy fiskalne fiskalna" :[

    Tak "z głowy czyli z niczego":
    - kwota do równowartości 10kEU w przeliczeniu ministerialnym
    - nie więcej niż 50 faktur/rok
    - nie więcej niż 20 osobom/rok

    >+ Pozdrawiam,

    wzjm, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-01-30 00:10:38
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > FYI: kilka lat temu CHIP wygrał proces o jakieś skromne
    > ćwierć czy pół miliona złotych. Odsetki były znacznie
    > wyższe niż dziś. Wiesz że je zapłaciłeś ? ;>

    A pamiętam, pamiętam bo mnie nieżle zeźliło że będę sie musial złozyć na owe _1,5_
    mln zlotych a chodziło chyba o vat na dołączane
    CDromy. naliczyli Chipowi sporo a potem sie okazało ze nienaleznie, na decyzji w tej
    sprawie skorzystały tez inne wydawnictwa tego
    typu.

    Sark