  • 11. Data: 2006-07-07 12:37:25
    Temat: Re: DG we własnym domu: rozliczać najem?
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote in message
    news:e76ggc$k6d$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Powiedzcie mi proszę, czy jeżeli zadeklarowałem US że na cele DG
    > przeznaczam 14m2 (jeden pokój) w domu, będącym współwłasnością moją i
    > Żony - to muszę się bawić w księgowanie kosztów wynajmu? Jeżeli tak, to od
    > kogo - siebie samego, czy lepiej Żony? Bo to oznacza dochód dla
    > wynajmującego, czyli komplikacji ciąg dalszy - a przecież chodzi o kwoty
    > symboliczne.
    >
    > Ale boję się, że jak to pominę to się ktoś przyczepi za nieopodatkowane
    > bezpłatne użyczenie, czy coś w tym guscie...
    >
    > Piotr

    Dostałem właśnie decyzję z Urzędu o podatku od nieruchomości, w tym moich
    15m2 zadeklarowanych na DG. Rzeczywiście - 18 zl/rok!
    Wrócę więc do tematu: skoro nie wliczamy w koszty (proporcjonalnej) części
    mediów itp., to może przynajmniej ów podatek? A jeżeli tak - to jednorazowo,
    rocznie, na podstawie Decyzji o wymiarze?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2006-07-07 21:45:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jul 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > Wrócę więc do tematu: skoro nie wliczamy w koszty (proporcjonalnej) części
    > mediów itp.,

    wKF: w momencie kiedy pomieszczenie JEST zadeklarowane jako gospodarcze,
    to mnie dziwi dlaczego by nie wliczać częsci wydatków?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-10-06 13:49:02
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    > wKF: w momencie kiedy pomieszczenie JEST zadeklarowane jako gospodarcze,
    > to mnie dziwi dlaczego by nie wliczać częsci wydatków?

> [...]
    No właśnie - skoro pomieszczenie jest zadeklarowane jako gospodarcze, i
    płacony jest za nie cholernej wysokości podatek - to dalczegoby nie...

    Tylko czy to się opłaci? No bo np. załóżmy dla ustalenia uwagi:

    - całkowity koszt utrzymania lokalu (czynsz, prąd, gaz, wod-kan itp) wynosi
    np. 1000 na kwartał i jest płacony poleceniami zapłaty z osobistego konta
    bankowego na rzecz kilku podmiotów
    - chcałbym co kwartał wliczać 15% czyli 150 zł w koszty DG (jako że właśnie
    15% powierzchni lokalu zadeklarowałem jako gospodarcze)

    Najwygodniej byłoby zrobić to notą księgową, jako Odbiorcę ujmując
    oczywiście siebie samego (no, może żonę bo jest współwłasność). I rodzi się
    nowy obowiązek podatkowy (od jakiej to kwoty minimalnej?)

    A więc można, ale kiedy to się opłaca?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 14. Data: 2006-10-06 18:04:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > No właśnie - skoro pomieszczenie jest zadeklarowane jako gospodarcze,
    > i płacony jest za nie cholernej wysokości podatek - to dalczegoby nie...

    IMVHO to jest koniec podsumowania.
    Z zastrzeniem że mowa o pomieszczeniu *własnym* lub *wynajmowanym*
    (bądź dzierżawionym), lecz nie użyczanym.

> [...]
    > - chcałbym co kwartał wliczać 15% czyli 150 zł w koszty DG (jako że właśnie
    > 15% powierzchni lokalu zadeklarowałem jako gospodarcze)

    Kropka.
    Sprawa dokumentu jest w przepisach (niżej).

    > Najwygodniej byłoby zrobić to notą księgową, jako Odbiorcę ujmując oczywiście
    > siebie samego (no, może żonę bo jest współwłasność).

    Y... ?

    > I rodzi się nowy
    > obowiązek podatkowy (od jakiej to kwoty minimalnej?)

    A to co za wynalazek? Jakowąś herezję chcesz wygenerować?
    *SAMEGO SIEBIE* chcesz obciążać zapłatą? :)
    Za pomocą noty? :O

    > A więc można, ale kiedy to się opłaca?

    Jesteś na KPiR?
    To wsadź waść nos w rozporządzenie o KPiR.
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1
    I przeczytaj powoli par. 14.2.7, 14.1 ew. po drodze :)
    Daj znać o wnioskach :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-10-06 20:20:33
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    > On Fri, 6 Oct 2006, Piotr Wozniacki wrote:
    > Jesteś na KPiR?

    Jestem

    > To wsadź waść nos w rozporządzenie o KPiR.
    > http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1
    > I przeczytaj powoli par. 14.2.7, 14.1 ew. po drodze :)

    Wsadziłem, i niczego nowego się nie dowiedziałem. Byłbym zobowiązany, gdybyś
    mi dopomógł wprost, nie naokoło.

    Piotr

  • 16. Data: 2006-10-06 21:21:07
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jestem

    > Wsadziłem, i niczego nowego się nie dowiedziałem. Byłbym zobowiązany,

    Myśle, że trzeba to zrobić Dowodem Księgowym na "Media niefirmowe" - wtedy
    nie ma Dostawcy. Poprawcie, jeżeli nadal się mylę:-)

    Piotr

  • 17. Data: 2006-10-07 12:49:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > Myśle, że trzeba to zrobić Dowodem Księgowym

    *Konkretnie wymienionym* dowodem.
    Na pewno nie notą :)

    > na "Media niefirmowe" - wtedy
    > nie ma Dostawcy. Poprawcie, jeżeli nadal się mylę:-)

    IMO teraz już nie, dziwne było twierdzenie że niczego nowego się
    nie dowiedziałeś :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2006-10-07 12:56:05
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

> [...]