  • Data: 2005-02-15 21:46:19
    Temat: Re: DG-wyposażenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Feb 2005, Robi wrote:

    >+ > *w zasadzie* ;) to w *deklaracji* powinna znaleźć się suma ze stosownej
    >+ > *ewidencji* (a nie "wprost z faktury") !!
    >+
    >+ Czyli zaczynam od Ewidencji Zakupow i Ewidencji Sprzedazy?

    Nie wiem jak rozumiesz "zaczynam" - widząc twoją chęć
    wrzucania "wszystkiego do jednego worka" coś mi się to nie
    podoba :)
    Owszem, do deklaracji VAT "idą" tylko sumy z ewidencji ('ewidencyj',
    w zupełności zgadzam się z krytyką zniesienia tej formy gramatycznej !)
    VAT.
    Ale...
    *TYLKO* zapisy z ewidencji sprzedaży mogą "iść" do KPiR.
    Z zakupami nie ma tak dobrze - *osobne* wpisy idą do KPiR
    i do EZ. Nie powiązane.

    >+ > ...nie licząc pododawania i poodejmowania wszystkich innych pozycji
    >+ > (w *deklaracji*) zawierających podsumowania stosownych pozycji
    >+ > z ewidencji...
    >+ Czyli EZ i ES + omawiana EST.

    EZ i (niezależnie) EST jeśli o to chodzi.
    Jak wpisać zakup ST do ES to nie wiem :)

    Oczywiście EST nijak nie wpływa na deklarację VAT - to z rejestru
    VAT ma wynikać stosowna kwota będąca "odliczeniem VAT od zakupów
    związanych z ST". Nie ma korelacji - bo wcale nie ma powiązania
    momentu zakupu "czegoś do ST" z ujęciem tego "czegoś" w EST.

    >+ Odejmowanie i dodawanie pominolem w celu
    >+ uproszczenia.

    Mam nadzieję że piszesz o dodawaniu (do siebie) zakupów *danej
    kategorii* ? A nie dodawaniu wpisow z EZ do wpisów z EST ? :)
    I co chcesz odejmować ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)