    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna - 1/2 nieruchomości.Co z podatkiem.
    Date: Wed, 29 Aug 2007 08:57:00 -0500

    heniek wrote:
    > Mają już wyrok sądu dot. nabycia praw do spadku. Moj ojciec nie zgłosił tego
    > do użędu skarbowego (US).

    To nic dalej nie załatwi, bo kazdy noatariusz będzie chciał zobaczyć
    albo zapłacony podatek od spadku albo decyzję US o tym, że podatku nie ma.
    Wszystko zależy od tego kiedy to było.
    Wieć najpierw ojciec do US, a potem dopiero do notariusza.

    > Teraz chce mi przekazać swoja część domku pod Warszawą w ramach darowizny.
    > Czy dobrze rozumiem: żebym nie mysiał płacić podatku muszę pobiec z aktem
    > notarialnym do US w przeciągu 30 dni ?

    nie musisz. 30 dni jest wtedy kiedy nie było notariusza.
    jeśli sprawa jest załatwiana notarialnie to w ogóle nie trzeba isć tego
    zgłaszać.

    > Czy moj ojciec musi mieć zgodę współ właściela czyli swojego brata ?
    Nie.
    Z tym, że zauważ że ojciec darowuje ci tylko pół domyu, bo drugie pół
    należy do brata. Będziesz współwłaścicielem razem z wujkiem.

    > Czy wystarczy w US pokazać sam akt notarialny darowizny czy potrzebny jest
    > też jakiś odpis z ksiąg wieczystych ? Obecnie w tych ksiegach jako
    > właściciel widnieje mój dziadek i nie ma tam słowa o moim ojcu i jego
    > bracie - wpis nie został zaktualizowany?

    Więc najpierw odkręccie księgi wieczyste i podatek od spadku, a dopiero
    potem myslcie o darowiźnie.
    Z umową darowizny na ciebie będziesz mógł złożyć wniosek do sądu o
    wpisanie cienie jako współwłaściciela.