  • Data: 2007-08-29 12:32:46
    Temat: Darowizna - 1/2 nieruchomości.Co z podatkiem.
    Od: "heniek" <s...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Moj ojciec po połowie ze swoim bratem odziedziczyli po moim dziadku
    mieszkanie i domek pod Warszawą.
    Mają już wyrok sądu dot. nabycia praw do spadku. Moj ojciec nie zgłosił tego
    do użędu skarbowego (US).
    Teraz chce mi przekazać swoja część domku pod Warszawą w ramach darowizny.
    Czy dobrze rozumiem: żebym nie mysiał płacić podatku muszę pobiec z aktem
    notarialnym do US w przeciągu 30 dni ?
    Czy moj ojciec musi mieć zgodę współ właściela czyli swojego brata ?
    Czy wystarczy w US pokazać sam akt notarialny darowizny czy potrzebny jest
    też jakiś odpis z ksiąg wieczystych ? Obecnie w tych ksiegach jako
    właściciel widnieje mój dziadek i nie ma tam słowa o moim ojcu i jego
    bracie - wpis nie został zaktualizowany?

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz.
    Kamil